جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هانگ هائو یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر چین شمرده می‌شود و آثار چاپی‌اش به موزه‌ها در سراسر جهان راه یافته است.

Hong Hao

او که در سال 1965 متولد شد، تحصیلات رسمی هنری‌اش را در آکادمی مرکزی هنرهای زیبا به انجام رساند و درجه تحصیلی‌اش را در "چاپ دستی" (printmaking) گرفت. هائو که از سال 1978 هنرمندی حرفه‌ای بوده است در پکن پایتخت چین سکنی گزید.

گزیده‌ای از آثار گسترده او در گالری صلح پکن از 16 مارس تا 27 آوریل به نمایش درخواهد آمد.Hong Hao2

او آثار چاپی‌اش را با نمایش درآوردن مجموعه‌ای از اشیایی که آنها را اسکن می‌کند، شکل می‌دهد و پیش از چاپ تشدید می‌کند، خلق می‌کند.

Hong Hao3

او در خلق آثارش از مصرف‌گرایی فزاینده‌ای که چین در سی سال گذشته تجربه کرده است، الهام می‌گیرد. هر روز اشیایی مانند ظروف آشپزی، اسباب‌بازی‌ها، فنجان‌ها و کتاب‌های مائو تسه تنگ وارد قطعات نهایی این هنرمند می‌شود.

 

Hong Hao4

برخی از این آثار به سادگی از اشیایی که در زندگی روزانه با آن سروکار داریم که ممکن است شامل غذا، دوربین‌ها، کنترلر بازی نینتدو و نقاشی‌ها باشند، گرفته شده‌اند.

Hong Hao5

آثار هونگ هائو به بسیاری از موزه‌های و گالری‌های جهان راه یافته‌اند. آثار او را در مجموعه‌های دائمی در موزه هنر مدرن نیویورک و سانفرانسیسکو، موزه بریتانیا و موزه هنر شانگهای می‌توان دید. او نمایشگاه‌هایی در سراسر جهان از جمله در اسپانیا، هلند، فرانسه، ژاپن، استرالیا و ایتالیا داشته است. 

Hong Hao6

کد خبر 204519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز