چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

المیرا صدیقی : مسئولان بیمارستان از این بیمار به طور کامل قطع امید کرده و او را جواب کرده‌اند.

دیوید کاربانوف 16 ساله مدت‌ها صبر کرد تا سرانجام بیمارستان سنت آنتونی در اوکلاهاما سیتی پذیرفت او را رایگان جراحی کند.

هزینه این عمل آن‌قدر سنگین بود که برای پدر و مادر او چاره‌ای نمانده بود جز اینکه رسماً درخواست کنند بیمارستانی به آنها لطف کند و پسرشان را رایگان مورد درمان قرار دهد. هیچ بیمارستانی در روسیه این درخواست را نپذیرفت و از طریق یک پزشک آشنا، قرعه به نام پزشکان بیمارستان سنت آنتونی افتاد.

وقتی قرار شد زیر تیغ جراحی پزشکان آمریکایی برود، دیوید امید داشت تا با خارج کردن تومورش بار دیگر بتواند مانند دیگر همسن و سالانش روی پاهای خود بایستد و به درسش ادامه دهد.

اما پسر 16 ساله روس که برای درمان تومور مغزی‌اش سفر طولانی خود به آمریکا را پذیرفته بود پس از این عمل سنگین دچار مرگ مغزی شد و پزشکان هنوز نتوانسته‌اند راهی برای بهبود حال او پیدا کنند.

پدر دیوید که از وضعیت پسرش بسیار متاثر شده، معتقد است که با تصور اینکه پسرش پس از عمل بهبودی کامل را به دست خواهد آورد حاضر به این عمل شده و هرگز تصور نمی‌کرده است که وضعیت جسمی او به صورتی در آید که او مجبور باشد شبانه روز به دعا برای او بپردازد.

او می‌گوید مقامات بیمارستان و پزشک معالجش، برای درمان پسرش ابتدا به شهرت خود در بیمارستان و رسانه‌ها توجه کرده‌اند تا اینکه بخواهند به فکر پسرش باشند و این موضوع از تبلیغات واهی آنها در رسانه‌هایی همچون تلویزیون مشهود بوده است.

 او که حاضر نیست رضایت دهد لوله‌های حیاتی که به پسرش متصل است قطع شود، مدعی است که بیمارستان هیچ پشتیبانی از او نمی‌کند و از آنها فقط به عنوان راهی برای جمع‌آوری پول و شهرت استفاده شده است.

ظاهراً هنگام عمل دیوید با رضایت پدر وی از او فیلمبرداری شده است، اما اکنون این پدر نگون‌بخت مدعی است که آنها غیرقانونی از وی فیلمبرداری کرده‌اند تا عملی که حدود 100 هزار دلار هزینه داشته را به صورت رایگان انجام دهند.

مقامات بیمارستان اعلام کرده‌اند که هنگام عمل، به خانواده این پسر اعلام کرده بوده‌اند که احتمال بهبودی وی ممکن است تنها 30درصد باشد و ممکن است اختلالاتی برای او بوجود بیاید و این خانواده با تمامی شرایط موافقت کرده‌اند.

از سوی دیگر گفته می‌شود دکتر فراسل که هدایت عمل جراحی روی این پسر روس را بر عهده داشته است، با ادعاهایی نظیر اینکه او تاکنون 6هزار عمل جراحی موفق انجام داده، خود را یک پزشک خارق‌العاده معرفی کرده و توانسته بود توجه این خانواده را به خود جلب کند. او که از موفقیت‌آمیز نبودن جراحی‌اش به شدت ابراز تاسف می‌کند، اعلام کرده که نوع توموری که در مغز دیوید وجود داشته است، از نوع بسیار نادر بوده و این عمل را بسیار سخت و پیچیده می‌کرده است.

او گفته آنها در اینکه تصور می‌کرده‌اند که وی بتواند پس از سه روز به منزل برود، اغراق نکرده‌اند و تمام سعی خود را کرده‌اند تا وی به بهبودی لازم دست یابد، اما پس از عمل شرایط دیوید به علت نامعلومی به شدت افت کرده و او در نهایت دچار مرگ مغزی شده است.

مسئولان بیمارستان هم که به خاطر مرگ مغزی بودن دیوید نمی‌توانند تسهیلات زیادی را در اختیار وی قرار دهند، از این بیمار به طور کامل قطع امید کرده و او را جواب کرده‌اند.

با این‌حال، پدر دیوید که به هیچ عنوان زیر بار حرف‌های پزشکان مبنی بر قطع امید از زنده ماندن وی نمی‌رود، اصرار دارد تا به هر شکل شده او را زنده نگه‌دارد و شبانه روز برای بهبودش دعا می‌کند و اهمیتی به گزارش‌های پزشکی به زبانی که هیچ چیز از آن نمی‌فهمد، نمی‌دهد.

کد خبر 20445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز