همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور از نجات 4000 مسافر گرفتار در برف در محورهای منتهی به استان خراسان رضوی خبر داد.

راهور جاده

جدول زیر آمار تصادفات 24 ساعت گذشته (17 اسفند ماه) را نشان می‌دهد که بیشتر در اثر لغزندگی حادث شده‌اند.

تصادفات تعداد دلیل حادثه تلفات

آمار تصادفات فوتی

18 فقره

 

22 کشته

آمار تصادفات جرحی

113 فقره

 

190 مجروح

آمار واژگونی سه دستگاه اتوبوس

 

تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه

یک تن کشته
15 تن مجروح

آمار تصادف خسارتی در اتوبان تهران - قم

22 فقره

لغزندگی مسیر و عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه رانندگان به جلو

 

ایسنا نوشت: سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به اینکه تمامی محورهای استان خراسان رضوی از حدود ساعت 9 صبح پنجشنبه (17 اسفند) به دلیل بارش شدید برف و کولاک بسته شد، افزود: با توجه به وضعیت بحرانی جوی که از روز پنجشنبه در استان خراسان رضوی اتفاق افتد، سردار مومنی، رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی شخصا از بعدازظهر پنجشنبه با حضور در مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا فرماندهی و هدایت عملیات نجات در راه ماندگان را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات با همکاری سازمان راهداری، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های استانی انجام گرفت، افزود: در این عملیات که تا ساعت 10 صبح جمعه ادامه یافت، بیش از 600 دستگاه خودرو و 40 دستگاه اتوبوس با بیش از 4000 سرنشین گرفتار در برف و کولاک شدید، از مرگ حتمی نجات یافتند.

فرمانده پلیس‌راه کشور تصریح کرد: در این عملیات مشترک، استاندار خراسان رضوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی و فرمانداران شهرستان‌های درگیر و رئیس سازمان راهداری، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همکاری داشتند.

مهماندار ادامه داد: در عین حال برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی برای مسافرانی که در راه مشهد بودند، با هماهنگی استانداران و فرماندهان انتظامی استان‌های گلستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان جنوبی عملیات اسکان این افراد در مساجد، مدارس و اماکن پیش‌بینی شده، انجام گرفت.

وی تصریح کرد: در طول این عملیات سردار مومنی با افرادی که با مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تماس گرفته و درخواست امداد داشتند، شخصا صحبت کرده و ضمن شناسایی نقاطی که این افراد در آن گرفتار شدند، بلافاصله نسبت به اعزام ماموران پلیس‌راه و اکیپ‌های امداد و نجات، به محل‌های مذکور اقدام می‌کردند.

وی ضمن تقدیر ویژه از استاندار خراسان رضوی و فرماندار قوچان برای حضور کامل در عملیات امداد و نجات در محل، از سپاه و نیروی زمینی خراسان رضوی نیز تقدیر کرد و به ایسنا گفت: عملا از ساعت 9 صبح پنجشنبه با انسداد محور بردسکن - سبزوار که حدود یکصد خودرو با 400 نفر سرنشین در آن گرفتار شدند، به مرور تمامی محورهای مواصلاتی منتهی به شهر مشهد در محاصره برف قرار گرفت و به طور کامل مسدود شد.

فرمانده پلیس‌راه کشور افزود: بر این اساس محور سبز‌وار - نیشابور، مشهد - نیشابور، مشهد - تربت حیدریه، مشهد - قوچان، قوچان - سرولایت، سرولایت - نیشابور، بردسکن - سبزوار و تایباد - خواف از روز پنجشنبه تا ساعت 10 صبح روز جمعه مسدود بود که خوشبختانه هم‌اکنون تمامی محورهای کشور با کمک عوامل راهداری و پلیس راه بازگشایی شده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

مهماندار یکی از دلایل عمده ماندن مسافران در راه را علی‌رغم پیش‌بینی سازمان هواشناسی و هشدارهای پلیس، همراه نداشتن زنجیر چرخ عنوان کرد.

کد خبر 204439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز