همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات 5065 تن از مسافران در جاده‌های کشور طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

گرفتار در برف و کولاک

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح عملیات امدادگران این سازمان در شبانه‌روز گذشته از انجام بیش از 133 عملیات در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: در مجموع 90 عملیات در جاده و 37 عملیات نیز در برف و کولاک توسط امدادگران سازمان امداد و نجات پوشش داده شد.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته و با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور به 5065 تن خدمت رسانی صورت گرفت، گفت:‌ امدادگران جان 160 تن را نجات دادند و 56 نفر از حادثه‌دیدگان را به علت نیاز بیشتر به درمان، به بیمارستان منتقل کردند.

درخشان با بیان اینکه در طرح "امداد و نجات زمستانه" و به خصوص با توجه به کاهش دمای هوا، اسکان اضطراری مسافران در راه مانده، از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: امدادگران 657 نفر از مسافران در راه مانده را اسکان اضطراری دادند.

وی همچنین با بیان اینکه بر اثر برف و کولاک در 12 استان کشور، گفت: بارش برف استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، گلستان، گیلان و مازندران را سفیدپوش کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: 90 تیم عملیاتی در حال حاضر در حال امدادرسانی به گرفتارشدگان در برف و کولاک هستند.

کد خبر 204376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز