همشهری آنلاین:رییس جمهور پس از بازدید ازطرح زیر زمینی کردن راه‌آهن تهران- تبریز در محدوده مناطق 17 و 18 درجمع مهندسان و مسوولان این پروژه با تاکید بر این‌که همه باید در خدمت مردم باشیم، اظهار کرد: هر جا می‌توانیم باید قدمی در جهت خدمت به مردم برداریم و در واقع تمام نام‌ها و عناوین تحت نام ملت محو است و همه باید در خدمت ملت باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در سخنان خود با تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه و مهندسان آن و با اشاره به بارش رحمت الهی در تهران گفت: چند سالی بود که در این بخش ازتهران برفی به این خوبی نباریده بود و این رحمت الهی نوید سال بسیار خوشی را ان‌شاءالله می‌دهد و امیدوارم سال 92 نیز همراه با برکت‌های فراوان برای ملت و کشور باشد.

وی با اشاره به اهمیت این پروه تصریح کرد: مردم مناطق 17 و 18 تهران و پیرامون آن جزء بهترین مردم هستند و درواقع جمعی از بهترین‌های ملت ایران در این منطقه زندگی می‌کنند، مردمی مومن، پاک، باصفا و صمیمی .

وی افزود: بافت شهری و عبور دو خط راه‌آهن در این منطقه محدودیت‌های فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است، به نحوی که بافت شهری منطقه فرصت بهبود، اصلاح و پیشرفت پیدا نمی‌کرد.

وی گفت: چند سال پیش درباره این موضوع بحث شد و پیشنهاد این بود که این خطوط راه‌آهن در زیرزمین و زیر سطح قرار بگیرد و با پیگیری‌هایی که انجام شد، در سال 86 قرارداد این موضوع بسته شد.

رییس جمهور افزود: خوشبختانه در حال حاضر انجام این پروژه به نقاط پایانی آن نزدیک می‌شود و ان‌شاءالله خدمت خوبی به مردم ارائه خواهد شد.

وی خطاب به دست‌اندرکاران این پروژه با بیان این‌که قدر این کار را بدانید، تصریح کرد: من نشنیده‌ام که یک تونل 8 کیلومتری در داخل شهر از یک بافت شهری ریز و فشرده عبور کرده باشد. در حالی که مسائل و مشکلات گوناگونی نیز در پیش راه آن بوده است. شما در راستای اجرای این پروژه خیلی رکوردها را شکسته‌اید و به نظرم خوب است که رکورد زمان اجرای این پروژه را نیز بشکنید و این شدنی است و در واقع کاری نیست که از توان شما خارج باشد.

رییس جمهور ادامه داد: البته نباید سرعت در اجرای پروژه به کیفیت آسیب بزند و باید با کیفیت و به نحو درست کار انجام شود که این خط ارتباطی دچار مشکل نشود.

احمدی‌نژاد در ادامه‌ با بیان این‌که نیازهای راه‌آهن را نیمی از این تونل تامین می‌کند و در واقع دو خط آن برای راه‌آهن کافی است و می‌توان بخش شمالی تونل را برای احداث مترو اختصاص داد، ادامه داد: با مسوولان مترو هماهنگ کنید، بیایند و ببینند و از ظرفیت ایجاد شده برای احداث مترو در این مناطق استفاده کنند و کار احداث مترو در منطقه 17 و 18 را آغاز کنند که مترو نیز در کنار راه‌آهن در این منطقه ایجاد شود و در واقع اگر خواستند از فضای ایجاد شده استفاده کنند.

رییس جمهور گفت: اگر مترو به این منطقه بیاید و این طرح نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، یک فرصت خوبی برای ارتقای خدمات به مردم این مناطق فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که ما همه در خدمت مردم هستیم و هرجا که می‌توانیم باید در راستای خدمت به مردم قدم برداریم، ادامه داد: تمام نام‌ها و عناوین تحت نام ملت محو است و همه در خدمت ملت هستیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که کارهای خوبی تا کنون انجام شده است،تصریح کرد: شاید در ابتدا اجرای این پروژه غیرممکن به نظر می‌رسید، اما امروز می‌بینیم که با همت شما تقریبا پروژه تمام شده است و من ازهمه دوستان که در راستای احداث این پروژه زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم. شما هر یک روز زودتر این پروژه را به مردم تحویل بدهید یک روز جلوتر هستید.

وی گفت:‌ باید از مردم منطقه نیز که مردمی هوشمند و دلسوز هستند و در اجرای این پروژه با شما به خوبی همکاری کردند، تشکر کنید.

کد خبر 204373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز