چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام خبر حضور 100هزار بازرس نامحسوس در طرح نوروز 92گفت: معاینه فنی و انجام تخلفات حادثه‌ساز خط قرمز پلیس درنوروز 92است.

پلیس

سردار اسکندر مومنی در مورد استفاده از ظرفیت بازرسان نامحسوس گفت: استفاده از نیروهای مردمی و بازرسان نامحسوس در قانون جدید راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی شده است و بازرسان نامحسوس به‌عنوان همکاران افتخاری پلیس راهنمایی و رانندگی در طرح نوروز اعمال قانون خواهند کرد.

توقیف خودروها در شانه خاکی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه تمامی خودروها باید معاینه فنی داشته باشند، گفت: در حوزه تخلفات حادثه‌ساز نیز سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ جزو خط قرمز‌های پلیس است ضمن اینکه خودروهایی که در شانه خاکی یا مسیر مقابل تردد کنند از سوی پلیس توقیف می‌شوند. مومنی همچنین در مورد رفع نقاط حادثه‌خیز گفت:

در آخرین جلسه هماهنگی با حضور همه دستگاه‌های مربوطه، مقرر شد که در بلندمدت، مشکلات تمام نقاط حادثه‌خیز کشور رفع شود اما در کوتاه‌مدت مسئولان مربوطه نسبت به آشکارسازی نقاط با نصب تابلوهای کاملا متمایز از دیگر علائم این نقاط را آشکار کنند. وی با بیان اینکه آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز با نصب تابلوها در ایام نوروز عملی می‌شود، گفت: بیش از دوهزارنقطه حادثه‌خیز در کشور احصاء شده که این نقاط قبلا به‌صورت کتبی به مسئولان امر گزارش شده است.

سه میلیون و 150هزار تومان خسارت بدون کروکی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد برخی ایرادات بیمه‌گذاران برای پرداخت خسارات خودروهای تصادفی گفت: بیمه‌گذاران باید قانون را به‌صورت کامل اجرا کنند و آنان می‌توانند نسبت به پرداخت خسارت تا سقف سه میلیون و 150هزار تومان را بدون کروکی پلیس به فرد خسارت دیده پرداخت کنند. وی با بیان اینکه هرگونه مانع قراردادن در اجرای این بند خلاف قانون است، گفت: بیمه‌گذاران به همان راحتی و آسانی که در هنگام بیمه‌کردن از مردم پول دریافت می‌کنند باید به همان سرعت نیز خسارت را پرداخت کنند.

مومنی همچنین در دومین روز از هشتمین همایش سراسری رؤسا و فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، ضمن تشریح اقداماتی که باید از سوی پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی در طرح نوروز 92انجام گیرد، به حضور و اثربخشی بازرسان نامحسوس اشاره کرد و گفت:

بازرسان نامحسوس به شرطی که درست انتخاب شوند می‌توانند به مثابه یک مأمور پلیس باشند. وی با تأکید بر شیوه‌های انتخاب درست بازرسان نامحسوس‌گفت: این افراد باید به درستی و براساس آیین‌نامه انتخاب شوند نه اینکه صرفا کارتی بگیرند و هنگامی که دچار تخلفی شدند بگویند که بازرس نامحسوس هستند. هرچند که عنوان شده، اگر بازرس نامحسوسی تخلفی داشت حتما کارت را از وی بگیرند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اگر راننده‌ای مستحق توقیف خودرو بود، حتما باید خودروی آن توقیف شود، گفت: اجرای قانون، جدیت و اقتدار هیچ منافاتی با مهربانی ندارد و مأموران در نهایت ادب، احترام و دقت باید با مردم برخورد کنند.

کد خبر 204323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز