سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: افراد مبتلا به دیابت لازم است میزان قند خون خود را به طور مکرر آزمایش کنند. آنها باید مطمئن شوند که میزان قند خونشان طبیعی است و در معرض خطر بالارفتن یا پایین‌آمدن قند خون نیستند.

diabetes treatment

امروزه با دسترس قرار گرفتن دستگاه‌های خانگی آزمایش قند خون، افراد دیابتی می‌توانند به راحتی قند خون خود را اندازه بگیرند. در حال حاضر هدف درمان دیابت آن است قند خون هرچه دقیق‌تر در محدوده طبیعی حفظ شود تا به این ترتیب از بروز عوارض این بیماری بر اندام‌های مختلف بدن جلوگیری شود. تحقق این هدف به آزمایش مکرر قند خون وابسته است.

شما باید با دکترتان درباره بهترین برنامه آزمایش قند خون صحبت کنید، اما اصول راهنمای زیر که آکادمی پزشکان خانواده آمریکا توصیه کرده است، هم می‌تواند به شما در مورد اینکه افراد دیابتی‌ هر چند وقت یک بار باید قند خون خودشان را آزمایش کنند، کمک کند:

  • در دیابت نوع یک یا دیابت نوجوانان، که مبتلایان به آن انسولین تزریق می‌کنند، سه تا چهار بار در روز باید قند خون اندازه‌گیری شود.
  • افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا دیابت بزرگسالان که هم انسولین می‌زنند و هم قرص پایین‌آورنده قند خون دریافت می‌کنند، باید سه تا چهار بار در روز قند خون خود را اندازه بگیرند.
  • دیابتی‌هایی که قرصهای پایین‌آورنده قند خون دریافت می‌کنند و به مقدار تعیین‌شده برای هموگلوبین A۱c ـ شاخصی که نشاندهنده کنترل مناسب قند خون در درازمدت است - نرسیدهِ‌اند، باید دو تا چهار بار در روز قند خون خود را اندازه بگیرد.


HealthDay News, ۲۴ Apr., ۲۰۰۷

کد خبر 20429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز