گروه ادب و هنر: با اینکه برنامه‌های لحظه تحویل سال در بین شبکه‌های مختلف تلویزیون از رقابت خاصی برخوردار است اما تا این لحظه تنها دو مجری از پنج شبکه مختلف تلویزیون معرفی شده‌اند.

دو هفته به آغاز سال مانده‌است و تنها اجرای احسان علیخانی برای شبکه دو سیما و اجرای سیدعلی ضیاء و سیدمحمدرضا حسینیان برای شبکه سه‌ سیما مشخص شده‌است. شبکه‌های یک، چهار و تهران هم هنوز مجریان تحویل سالشان را اعلام نکرده‌اند.

مجری‌های ثابت

احسان علیخانی را می‌توان پای ثابت اجراهای مناسبتی تلویزیون دانست. پیش از این حضور این مجری جوان را در برنامه مناسبتی «ماه عسل» می‌توان جست. حضوری که انگار پای ثابت برنامه‌های پیش از افطار تلویزیون بود و برنامه‌ماه عسل بدون او چندان نتوانست مخاطبان را راضی کند. علیخانی در سال 1389برنامه ویژه سال نو را برای شبکه سه سیما اجرا کرد و در نوروز 1390برای هموطنان خارج از کشوردر شبکه جام جم برنامه اجرا کرد. احسان علیخانی با تیپ و قیافه‌ای جدید در نوروز 1391در شبکه دو به همراه آزاده نامداری ویژه برنامه نوروز را اجرا کرد. هرچند که اجرای او در نوروز 1391 حاشیه‌هایی را برای او به‌همراه داشت و باعث شد شایعه‌هایی درباره ممنوعیت اجرای او به گوش برسد. او این روزها در شبکه سه سیما برنامه «پشت صحنه» را با تهیه کنندگی و اجرای خودش روانه آنتن کرده‌است.

اما سید علی ضیاء مجری جوانی است که اجرای برنامه صبحگاهی «ویتامین3» را در شبکه‌سه برعهده دارد. او امسال اجرای «ماه عسل» را به جای احسان علیخانی برعهده داشت که کارش را در اجرا دشوار کرد. البته او به سلامت از این جاده عبور کرد و با اجرای برنامه ویتامین‌ 3 توانست مخاطبان را راضی نگه‌دارد. سیدمحمدرضا حسینیان و سیدعلی ضیاء و البته یک مجری دیگری که هنوز مشخص نشده، قرار است اجرای ویژه برنامه عید این شبکه را برعهده داشته‌باشند.

شبکه‌های یک، چهار و تهران هنوز مجری‌های خود را مشخص نکرده‌اند اما سال گذشته شبکه یک سیما با امیر حسین مدرس و اقبال واحدی روی آنتن رفتند. شبکه چهارسیما با وجود مجریانی همچون بهروز رضوی، گیتی خامنه، سیاوش صفاریان و احسان کرمی سال جدید را آغاز کرد. شبکه تهران نیز در این چند سال اخیر استودیوی نوروزی خود را در فضای خارج از تلویزیون با حضور هومن حاجی عبداللهی، بهمن هاشمی، کورش سلیمانی و علی معصومی در بوستان نوروز برپا کرد.

شرط حضور، سکه

اجرای مجری‌های تلویزیونی تنها نکته جذاب برنامه‌های نوروزی نیست. یکی از بخش‌های جذاب ویژه برنامه نوروز دعوت از هنرمندان و چهره‌های شاخص دیگر عرصه‌هاست. سال گذشته بحثی که مطرح شده به درخواست مالی و مبالغ هنگفتی برمی‌گشت که هنرمندان برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی درخواست می‌کردند. هرچند که هنرمندان این خبرها را نه تأیید و نه تکذیب کردند و تهیه‌کنندگان از این مبلغ به‌عنوان هدیه یاد کردند اما خبرها حاکی از دریافت سکه و مبالغ هنگفت بود.

دور تند با خوانندگان

سال گذشته حضور خوانندگان در شبکه مختلف و در برنامه‌های ویژه تحویل سال یکی از نکات قابل توجه بود که البته برنده این میدان برنامه نوروزی شبکه دو سیما بود که فضای متنوع و هنرمندان متفاوتی را به برنامه دعوت کرد. نکته جالب توجه حضور تکراری خوانندگان در شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی است. شبکه یک برنامه «هفت سین» را با حضور خوانندگانی همچون، محمود جهان، محمد عبدالحسینی، عباس بهادری، مجید اخشابی، حسن فدائیان، غلامرضا صنعتگر، خشایار اعتمادی، گروه هم‌آوایی آذری،حمید حامی، نیما مسیحا طراحی و اجرا کرد.

شبکه دو با برنامه «دو نیمه سیب» به استقبال بهار 1391رفت. این برنامه در ابتدا هفت کلیپ از هفت خواننده پاپ به نمایش گذاشت و با خوانندگان در یک کافه کوچک به نام کافه ترانه مخاطبان را حسابی جذب کرد. فریدون آسرایی، شهرام شکوهی، مازیار فلاحی، مهدی یراحی، بابک جهانبخش، رضا یزدانی، فرزاد فرزین،رضا صادقی، محمدرضا یوسفیان و گروه رستاک در این برنامه قطعاتی را به‌صورت زنده و پلی بک اجرا کردند. البته غافلگیری این برنامه خواندن تیتراژ این برنامه توسط محسن چاووشی بود که شایعه حضور او را در تلویزیون قوی کرد.

برنامه «تحویل بهار» عنوان برنامه‌ای بودکه شبکه سه برای لحظه تحویل سال درنظر گرفت. سال گذشته فرزاد حسنی و در بخش‌هایی هم نجم الدین شریعتی به اجرای برنامه پرداختند. فریدون آسرایی، محمد علیزاده، شهرام شکوهی، سیروان خسروی، احسان خواجه امیری، حمید فولادی، میثم ابراهیمی، حمید عسگری، مهدی یراحی، بیژن خاوری، عباس بهادری، قاسم افشار و فریدون بیگدلی هر کدام قطعه‌ای را اجرا کردند. شبکه چهارسیما با باد صبا با حضور سالار عقیلی، امین‌الله رشیدی و رحیم شهریاری برای مخاطبان خود برنامه‌ای را طراحی و اجرا کرد.

اما شبکه تهران برنامه «بهترین روز خدا» را اجرا کرد. محمد حشتمی، محمد اصفهانی، محمدرضا هدایتی که دومین آلبومش را در مقام خواننده منتشر کرده بود، فریدون خشنود، شاهین فرهت، فریدون آسرایی، داریوش خواجه‌نوری و بهنام صفوی در این برنامه حضور پیدا کردند. شبکه تهران زودتر به پیشواز بهار رفت. این شبکه با ویژه برنامه«یک اتفاق شیرین» به سراغ خوانندگان رفت. قاسم افشار، امیر تاجیک، امیر کریمی، علی تفرشی، داریوش خواجه‌نوری، نیما مسیحا، حامی، حمید خندان، مجتبی کبیری، مهراج محمدی، غلامرضا صنعتگر، حمید فولادی وعلی اصحابی در یک اتفاق شیرین شرکت کردند.

شبکه هفت سیما یا شبکه آموزش هم هنوز اسامی مجریان ویژه‌برنامه عید خود را معرفی نکرده‌است. سال گذشته این شبکه برنامه «پله پله تا ملاقات بهار» را با اجرای اسماعیل آذر و ژاله صادقیان شب قبل ازعید پخش کرد و برنامه ویژه عید این شبکه با اجرای بیژن بیرنگ و خوانندگی بهنام صفوی پخش شد.

کد خبر 204206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز