همشهری آنلاین: در حال حاضر شش مجموعه نمایشی از گزینه‌های پخش نوروزی هستند که از این تعداد، چهار سریال طنز هستند. یک مجموعه نمایشی برای کودکان و یک مجموعه نمایشی نیز با مضمونی کمدی فانتزی پخش می‌شود.

ایسنا نوشت: تنها چند هفته بیشتر به پایان سال نمانده است و ساخت سریال‌های نوروزی در رقابتی تنگاتنگ ادامه دارد. هر یک از گروه‌های سازنده پرشتاب تلاش می‌کنند تا با رساندن سریال خود به پخش نوروزی، تنها سهیمه سریال هر شبکه را به خود اختصاص دهند.

پخش سریال‌های نوروزی از آخرین روز اسفند ماه آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

شبکه یک: «پایتخت 2»

پشت صحنه سریال پایتخت / پس از پخش موفق مجموعه «پایتخت» در نوروز ۹۰، تلویزیون و سیروس مقدم برای ساخت سری دوم این سریال به توافق رسیدند.

مقدم پیش از این خطاب به بینندگانش گفته بود: به شدت دلم روشن است که سری دوم «پایتخت» مثل سری اول موفق می‌شود؛ چرا که قصه‌های شیرین‌تری در آن گنجانده شده است.

بر اساس این گزارش، گروه سازنده‌ی «پایتخت 2» تا شب عید درگیر کار هستند، امیر جعفری نیز قرار است به عنوان بازیگر افتخاری در «پایتخت 2» در کنار همسرش ریما رامین‌فر حضور پیدا کند و به اندازه‌ چند سکانس با «پایتخت» همراه باشد.

پایتخت 2

در خبرها آمده بود داستان سریال «پایتخت ۲» از جایی آغاز می‌شود که: «نقی» یک کامیون جدید می‌خرد. طبق رسم و رسوم مردم «علی آباد کتول» باید برای این کامیون جدید یک «مرغ سیاه» کشته شود. ارسطو به دنبال خرید مرغ سیاه می‌رود، اما مرغی پیدا نمی‌کند. در نهایت ارسطو اقدام به خرید یک مرغ سفیدکرده و آن را با اسپری به رنگ سیاه درمی‌آورد.

وقتی قرار است مرغ مقابل کامیون نقی سر بریده شود، مرغ فرار می‌کند و همه متوجه این موضوع می شوند که مرغ سفید بوده و رنگ شده است! این موضوع باعث عصبانیت نقی و قهر او با ارسطو می شود اما آن دو دوباره با هم آشتی می کنند.

در ادامه نقی قرار است یک گنبد و دو گلدسته را از تهران به روستایی در قشم ببرد. این گنبد و گلدسته ها به سفارش یکی از اهالی قشم ساخته شده و باید تا آنجا حمل شود.

علیرضا خمسه، محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهرانفر، مهران احمدی، لیندا کیانی، هومن حاج عبدالهی و سمیرا حسن‌پور بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال «پایتخت2» از جمله کارهای سازمان صدا و سیماست که انتظار می‌رود رضایت مخاطبان را جلب و موفقیت سری اول را تکرار کند.

این سریال، ۱۵ قسمتی از یک قصه اصلی و ۱۵ قصه زیرمجموعه آن برخوردار است.

شبکه دو: «آب پریا» و «مثل من، مثل تو»

شبکه دو، با تعریف شبکه «کودک، نوجوان و خانواده» دو سریال «آب پریا» و «مثل من، مثل تو» را برای پخش نوروزی انتخاب کرده است.

سریال «آب پریا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مرضیه برومند از روز 30 اسفند تا 16 فروردین سال 92 هر شب از شبکه دو پخش می‌شود.

این سریال با محوریت محیط زیست و عوامل تهدیدکننده آن، در 17 قسمت 45 دقیقه‌ای با لحنی طنز به عواقب عدم توجه و مراقبت از مواهب طبیعی می‌پردازد.

آب پریا

بهناز جعفری، سحر ولدبیگی، لیلی رشیدی، سیامک صفری، امیر میرآقا و آوا درویشی به همراه شبنم فرشادجو، پاشا رستمی و کاوه توکلی در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند. سروش مردانی نیز بازیگر خردسال این مجموعه تلویزیونی است.

همچنین سحر دولتشاهی، افشین هاشمی، کاظم هژیرآزاد، مریم سعادت، روح‌الله مفیدی، حسن دادشکر و محمود بصیری از دیگر بازیگران این سریال هستند.

این سریال شکل تازه‌ای از سریال‌های قصه‌گو محسوب می‌شود و از این حیث تجربه‌ای تازه برای مخاطبان تلویزیون به شمار می‌رود. ارائه تصاویری از طبیعت استان‌های مختلف کشور و استفاده از جلوه‌های ویژه میدانی و کامپیوتری از عمده ویژگی‌های این سریال محسوب می‌شود.

این سریال کمدی فانتزی روایتگر یک قصه فولکلور و قدیمی است؛ در این سریال، «آب پری» نگهدارنده آب به دست «اپوش» دیو خشکسالی و قطحی گرفتار می‌شود و «برف پری»، «ابر پری» و «سبزه پری» خواهران «آب پریا» برای نجات او به وصیت نامه مادربزرگ متوسل می‌شوند.

این سریال که در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما ساخته شده است، یکی از آثار تلویزیونی چندساله اخیر است که در آن از حجم بالایی از جلوه‌های ویژه تصویری هم در حوزه میدانی و هم در بخش رایانه‌یی استفاده شده است.

استفاده زیاد پرده آبی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این سریال تلویزیونی محسوب می‌شود. کالسکه فضایی، قصر یخی، پرواز پری‌ها در آسمان و حرکت ابرها تنها بخشی از تروکاژهای انجام‌شده در این اثر تلویزیونی است.

«مثل من، مثل تو» نیز عنوان مجموعه نمایشی ویژه گروه کودک ونوجوان است که به تهیه‌کنندگی داوود قچاق و کارگردانی محمود معظمی نیمه اسفند ماه مصادف با روز درختکاری در شبکه دو آغاز شد و تا 15 فروردین 92 ادامه خواهد داشت.

این سریال برای بچه‌ها ساخته شده و در آن به مسائلی مانند تقلب، امانتداری، دروغ، نحوه استفاده از اینترنت و تکنولوژی‌های روز، روز درخت کاری، احیای آداب و سنن کهن ایران مانند صله رحم، خانه‌تکانی و چهارشنبه‌سوری پرداخته می‌شود.

مثل من و تو

از بازیگران این سریال می توان از رضا فیاضی، لاله صبوری، مهران صادقی، پدرام اسدزاده، نازنین پیرکاری، علی مقصودی و علی سلیمانی نام برد.

این سریال درباره‌ی خانواده‌ای است که دو پسر به نام‌های احسان و امید و دختری به نام مرجان دارد. امید پسر بچه‌ای 11 ساله است که قهرمان داستان محسوب می‌شود. در جریان این قصه برای امید مشکلاتی به وجود می‌آید و دیگر اعضای خانواده سعی می‌کنند تا در حل این مشکلات به او کمک کنند.

شبکه سه: «پژمان»، «همه خانواده من» و «خنده‌بازار»

تاکنون سریال اصلی شبکه سه سیما مشخص نشده است و انتظار می‌رود از میان سریال‌های «پژمان» سروش صحت و «همه خانواده من» داریوش فرهنگ، یک سریال را برای پخش انتخاب کند. ضمن اینکه پخش «خنده بازار» نوروزی از این شبکه قطعی است.

«پژمان» به کارگردانی سروش صحت، روایت زندگی پژمان جمشیدی از فوتبالیست‌های سابق تیم ملی کشورمان است که نقش اصلی این سریال را خود این بازیکن بر عهده دارد. او در این سریال نقش خود، یعنی ستاره سابق پرسپولیس را بازی خواهد کرد. او نقش فوتبالیستی را دارد که برای چهارمین فصل متوالی با وجود تلاش فراوان موفق نشده است تیمی را برای خود دست و پا کند. پژمان به تدریج وارد دورانی می‌شود که کمتر کسی او را در کوچه و خیابان می‌شناسد و دیگر نمی‌تواند از امتیازات شهرت رو به زوالش استفاده کند، اما هنوز در حال و هوای ستارگی‌اش است و نمی‌خواهد بپذیرد که عمر فوتبالش به پایان رسیده است.

سام درخشانی، بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه‌خواه، غلامحسین لطفی، حسین سلیمانی، اردشیر کاظمی از بازیگران اصلی این سریال هستند

سریال «همه خانواده‌ من» داریوش فرهنگ که محصول سیمافیلم است نیز یکی از گزینه‌های پخش نوروزی شبکه سه سیماست.

همه خانواده من

تصویربرداری این مجموعه نوروزی که پیش از این تحت عنوان «جشن تولد» معرفی شده بود، با عنوان جدید «همه خانواده‌ من» در کاشان ادامه دارد.

به گفته‌ تهیه‌کننده «همه خانواده‌ من»، فیلمبرداری این مجموعه تا پایان سال در کاشان ادامه خواهد داشت.

این مجموعه که برای پخش در ایام نوروز در حال تولید است، با درونمایه‌ طنز درباره‌ دو خانواده کاشانی است که یکی از این دو خانواده در کار «گلاب» و دیگری در کار «فرش» است، اما پیدا شدن تعهدنامه‌ای که 40 سال پیش توسط بزرگ این دوخانواده تنظیم شده است، ماجراهایی را برای اعضای این خانواده‌ها به وجود می‌آورد. در کنار قصه اصلی در این سریال به آیین‌ها و سنت‌های نوروز نیز پرداخته می‌شود.

فرهاد آییش، پرویز فلاحی‌پور، محمد عمرانی، فریده سپاه‌منصور، ارژنگ امیرفضلی، کاوه خداشناس، هدی زین‌العابدین، ناصر گیتی‌جاه، افسانه ناصری، منوچهر علیپور، خسرو احمدی، شکوفه هاشمیان، فرحناز منافی ظاهر، مسعود سخایی، مریم سرمدی، علی دستان‌پور و علیرضا عسگری بازیگران این مجموعه هستند.

«همه خانواده‌ من» در 14 قسمت 48 دقیقه‌ای در گروه اجتماعی سیما فیلم برای پخش در نوروز تولید می‌شود و به گفته احمد زالی، تهیه‌کننده، تصویربرداری حدود 70 درصد از این سریال به اتمام رسیده است.

سری جدید مجموعه «خنده بازار» نیز در نوروز 92 از شبکه سه پخش خواهد شد.

سری جدید خنده بازار بهمن ماه و نوروز سال 92 پخش می‌شود، به سری جدید این مجموعه حتما آیتم‌های جدیدی اضافه شده است.

شبکه تهران: «هفت سین»

«هفت سین» سریال نوروزی شبکه تهران است که این روزها تصویربرداری آن به تهیه‌کنندگی مجید سرسنگی و کارگردانی یدالله صمدی در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه تهران آماده می‌شود.

هفت سین

پیش از این احتمال می‌رفت که به دلیل عقب بودن مراحل تصویربرداری این سریال، مجموعه در حال پخش «تهران پلاک یک» ایام نوروز نیز ادامه داشته باشد که گویا شانس سریال صمدی با پیشرفت تولید بیشتر شد.

داستان سریال درباره‌ شخصیتی به نام آقای نوبخت است که او قصد دارد شب چهارشنبه‌سوری اسباب‌کشی کرده و به منزل جدیدی برود که متوجه می‌شود از قضا خانه توسط مستاجر قبلی تخلیه نشده است.

سیروس گرجستانی و فردوس کاویانی نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کنند و به غیر از این دو بازیگر، ستاره اسکندری، شهره سلطانی، جواد عزتی، مهران رجبی افشانی، سمیرا حسن‌پور، کیانوش گرامی، روح الله مفیدی، صادقی، افشین نخعی، سیاوش چراغی‌پور و..... نیز در «هفت سین» ایفای نقش دارند.

کد خبر 203969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز