همشهری‌آنلاین: مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اعلام اینکه تعداد تراکنش‌های بانکی با واریز عیدانه 85 و 10 هزار تومانی به مردم در تاریخ ششم اسفندماه جاری رکورد زد، گفت: یکی از طرحهای در دستور کار این بانک برداشت مستقیم قبوض از حساب مشترکان به صورت خودکار است.

مهر نوشت: ناصر حکیمی در نشست خبری در بانک مرکزی در مورد برنامه‌های پایان سال بانک مرکزی گفت: متوسط تراکنش‌ها در تاریخ 13 اسفند ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 تا 75 درصد رشد داشته است.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به رکوردزنی تراکنش‌های بانکی در تاریخ ششم اسفند جاری با توجه به واریز کمک‌های جبرانی دولت به خانوارها گفت: بیش از 34 میلیون و 200 هزار تراکنش در شبکه شتاب و 28 میلیون و 900 هزار تراکنش در شبکه شاپرک در این روز به ثبت رسید که در مجموع 63 میلیون تراکنش را رقم می‌زند که رکورد قابل توجه‌ای بوده است.

وی گفت: 12 اسفند ماه تعداد تراکنش شبکه شتاب حدود 25 میلیون و شبکه شاپرک 22 میلیون بوده است. تراکنش‌های شاپرک در پایانه‌های فروش نشان دهنده عمق تحول در پرداخت‌های الکترونیکی است.

وی گفت: 53 درصد کل تراکنش‌های بانکی مربوط به تراکنش پایانه‌های فروش، 40 درصد مربوط به خودپرازها، 5 درصد اینترنیت و 5 موبایل و تلفن ثابت است.

حکیمی گفت: از 40 درصد تراکنش‌های دستگاه‌های خودپرداز، نیمی شامل برداشت وجه و مابقی مربوط به مانده گیری، انتقال وجه و ... است اما به لحاظ ارزش، روند کالا متفاوت است به طوری که کمتر از 2 تا 3 درصد مبلغ تراکنش‌ها مربوط به وجه و بقیه مربوط به دو خدمت خرید از پایانه فروش و انتقال وجه است. 40 درصد تراکنش‌ها مربوط به انتقالی‌ها و 60 درصد خرید از پایانه‌های فروش است.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: با توجه به اینکه از 15 اسفندماه به بعد با توجه به پرداخت حقوق و عیدی و در عین حال کمک‌های جبرانی مانند یارانه‌ها را خواهیم داشت، موج افزایش تراکنش‌های بانکی را شاهد خواهیم بود، این در حالی است که بانک‌ها از بهمن ماه تیم‌های شبانه روزی را برای ایام پایانی سال ترتیب داده اند و از آمادگی کامل برخوردارند.

وی افزود: حجم تراکنش‌های موفق 12 اسفند ماه در مرکز شتاب بالغ بر 99.25 درصد و در شبکه شاپرک 99.36 درصد بوده است. در عین حال، از ابتدای اسفند تاکنون 98.3 درصد تراکنش‌ها در شبکه شتاب و 98.5 درصد در شبکه شاپرک موفق بوده است.

حکیمی تعداد تراکنش‌های روزانه را 47 تا 63 میلیون تراکنش عنوان کرد و یکی از طرح‌های در دستور کار بانک مرکزی را برداشت مستقیم قبوض از حساب مشترکین به صورت خودکار با توجه به حسابی که مشتری تعیین می کند، اعلام کرد که بر این اساس، پرداخت قبوض مشترکین به صورت خودکار و مستقیم انجام خواهد شد.

کد خبر 203884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز