گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور در تازه‌ترین اظهارنظر بانکی‌اش از بانک مرکزی خواست تا نقدینگی را مدیریت و نوسانات نرخ ارز را کنترل کند، دریافت مطالبات بانکی را تسریع ببخشد و توان بانک‌ها برای وام دادن را افزایش دهد.

president

این چهار خواسته محمود احمدی‌نژاد در حالی مطرح می‌شود که درسال‌های اخیر دولت همواره با در‌پیش گرفتن سیاست‌های انبساطی پولی نقدینگی را به 430هزار میلیارد تومان افزایش داده و نرخ ارز رشد دست‌کم سه برابری را در سال‌های اخیر رقم زده است. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور در نشست کارگروه اقتصادی دولت با تأکید بر نقش بانک مرکزی به‌عنوان اتاق فرمان و کنترل سیاست‌های پولی کشور تصریح کرد:

بانک مرکزی باید با اتخاذ راهکارهای جامع و مناسب از حقوق 76میلیون جمعیت کشور صیانت کند. احمدی‌نژاد همچنین تقویت روند تأمین ارز مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را مورد تأکید قرار داده است و کارگروه اقتصادی دولت تصمیم گرفته تا فرایند واردات کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای تسهیل تا بدین وسیله بخش تولید از رونق بیشتر و شرایط بهتری برخوردار شود.

به گزارش همشهری، جزئیات بیشتری از این نشست پنج ساعته منتشر نشده است اما رئیس‌کل بانک مرکزی در اظهارنظری از حرکت به سوی انطباق هر چه بیشتر الگوی تجارت خارجی با الگوی درآمدهای ارزی، بهبود فرایند‌های خود نظارتی در بانک‌ها و تقویت نظارت بانک مرکزی بر مؤسسات مالی را از برنامه‌های جدید بانک مرکزی اعلام کرد. محمود بهمنی با بیان اینکه در بحث نقل و انتقالات دارایی‌های خود مشکلاتی با برخی از کشورها داریم، اظهار داشت: در حال حاضر وجوه حاصل از درآمدهای نفتی در کشورهای مختلف پس از خرید به‌حساب آنها واریز می‌شود. به گفته وی، بر همین اساس باید به سوی انطباق هرچه بیشتر الگوی تجارت خارجی با الگوی درآمدهای ارزی حرکت کنیم.

کد خبر 203591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز