پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گاهی مشکلات رشته‌های عصبی و بیماری‌های ویروسی مثل زونا به صورت درد دندان بروز می‌کند ازاین رو دندانپزشک باید با معاینه دقیق این نوع دردها را از درد پوسیدگی دندان تشخیص دهد

زونا را با دندان درد اشتباه نگیرید

به گزارش دبیرخانه پنجاه و سومین کنگره بین المللی دندان پزشکی ایران، دکتر آرش منصوریان گفت: گاهی به علت تشخیص اشتباه در دردهای ناحیه فک و یا نورالژی (دردهای رشته‌های عصبی ) با درد دندان، درمان‌های دندانی چون عصب کشی و ترمیم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درد ناشی از نورالژی آنی و چند ثانیه است اما دردهای دندانی طولانی‌تر است یا دردهای ناشی از زونا با علایم زخم داخل دهانی همراه است و به صورت یک طرفه و مداوم بروز می‌کند.

مدیر گروه بیماری‌های دهان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: دردهای ناشی از رشته‌های عصبی دردهای بسیار تیز و یک طرفه هستند. از دیگر ویژگی‌های دردهای رشته‌های عصبی وجود درد به همراه ریزش اشک است.

به گفته وی بیمار پس از مراجعه به دندانپزشک و تشخیص دردهای با منشا غیر دندانی به متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت ارجاع داده می‌شود.

منصوریان خاطرنشان کرد: درد شایع‌ترین مشکلی است که بیمار را به مطب دندانپزشکان می‌کشاند. همچنین زیبایی و مشکلات ناشی از جویدن پس از درد، علت‌های بعدی مراجعات بیماران است.

منصوریان تاکید کرد که منشا درد باید برای پزشک مشخص شود تا بتواند بهترین روش‌های درمانی را انتخاب کند.

وی همچنین به برپایی پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران اشاره کرد و گفت : این کنگره از 24 تا 27 اردیبهشت ماه 92 با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 203466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز