چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نفت برنت (Brent Crude) دریای شمال، از اصطلاحاتی است که روزانه حداقل یک بار در هر یک از بخش‌های خبری بکار می‌رود. نفت برنت بزرگترین دسته از دسته‌بندی‌های نفت خام است.

نفت برنت

برنت اسم یک نوع غاز است، نام یک میدان نفتی در دریای شمال می‌باشد که در اقیانوس اطلس و در قاره اروپا واقع شده است.

نفت برنت که بزرگترین دسته از دسته‌بندی‌های نفت خام است؛ مخلوطی از نفت استخراج شده از میدان نفتی برنت و نینان در دریای شمال است که از طریق شبکه خط لوله به پایانه نفتی سالوم وو، بزرگ‌ترین بندر صادراتی دریای شمال، در بریتانیا انتقال می‌یابد و در آنجا بارگیری می‌شود.

نفت برنت از نوع نفت خام سبک است. این نفت سنگین‌تر از نفت وست‌تگزاس اینترمیدیت (WTI) و سبک‌تر از نفت اوپک (OPEC) است.

این نفت بدلیل وجود تقریبا ۰.۷۳ درصد گوگرد، در دسته‌بندی نفت خام شیرین قرار می‌گیرد.

نفت خام برنت گزینه‌ای ایده‌آل برای تولید بنزین است. این نفت دارای API یا گرانیته برابر تقریبا ۳۸ و گرانیته خاص ۰.۸۳۵ است.

  • اهمیت اقتصادی نفت برنت دریای شمال:

نفت خام برنت دریای شمال، یکی از شناخته شده‌ترین شاخص‌های نفت خام است که به عنوان مبنای قیمت‌گذاری بسیاری از انواع نفت خام در بازارهای جهانی نفت به کار برده می‌شود.

دو سوم نفت دنیا بر اساس نفت برنت قیمت‌گذاری می‌شود. از این نفت به طور گسترده برای قیمت‌گذاری، قیمت نفت خام در اروپا استفاده می‌شود.

مقدار گوگرد نفت برنت بیشتر از نفت وست‌تگزاس اینترمیدیت و کمتر از نفت اوپک است، به همین دلیل به طور کلی قیمت این نوع نفت کمتر از قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمیدیت و بیشتر از قیمت نفت اوپک است. هر چند که عوامل دیگری در تعیین قیمت‌های روزانه نفت خام ممکن است دخیل باشد که خلاف این را نشان دهد.

از دیگر شاخص‌های تعیین قیمت نفت خام در جهان نفت اوپک و نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) می‌باشد.

کد خبر 203454
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز