دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکشنبه، با وجود مخالفت‌های فراوان به طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس با انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری رأی مثبت دادند.

توجیه برخی نمایندگان برای تصویب این طرح، کاهش هزینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و موجب مشارکت بیشتر مردم است. البته مخالف جدی این طرح شورای نگهبان قانون اساسی است.

مرکز تحقیقات شورای‌نگهبان در بررسی کارشناسی طرح تجمیع انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که این طرح مغایر اصول 63، 68، 114 و 119 قانون‌اساسی است.

مرکز تحقیقات شورای‌نگهبان همچنین پیشنهاد کرده است که بهترین وضعیت، برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان با مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری با شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

برخی نمایندگان مجلس هم معتقدند بهتر است تعیین نظر نهایی درباره این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شود. در میان نمایندگان افرادی نظیر احمدتوکلی هستند که براین باورند مصلحتی برای تصویب نهایی حتی از سوی مجمع تشخیص مصلحت وجود ندارد.

اما حسین مظفر نماینده مردم تهران در مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با فارس، اظهار داشت که احتمال این امر وجود دارد که مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح مصوب مجلس را تصویب نماید.

مصطفی پورمحمدی وزیر کشور هم به عنوان مجری انتخابات گفت: طرح تجمیع انتخابات مجلس و دولت دارای ایرادات قانونی است ولی اگر تبدیل به قانون شود ما باید آن را اجرا کنیم.[جزئیات بیشتر]

کد خبر 20337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز