همشهری‌آنلاین: نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اعلام کرد: در حال حاضر خط بقای کارگران متناسب با تورم موجود در کشور یک میلیون و 316 هزار تومان تعیین شده است.

خلیج فارس (pgpress) نوشت: اولیا علی بیگی تصریح کرد: در صورتی که کارگران زیر نرخ فعلی دستمزد دریافت کنند نمی‌توانند گذران معیشت کنند.

علی بیگی با اشاره به مخالفت کارفرمایان با افزایش میزان مصوبه مزدی کارگران اذعان داشت: دستمزد کارگران در هزینه‌های تولید تنها 10 درصد موثر است و آنچه هزینه‌های کارفرمایان را افزایش می‌دهد سایر عوامل تولید است نه دستمزد کارگران.

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای عالی کار در خصوص تعیین مصوبه مزدی کارگران تصریح کرد: دومین جلسه شورای عالی کار در حالی از سوی نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شده است که تا کنون توافقی میان آنها در خصوص تعیین حداقل مزد کارگران حاصل نشده است.

علی بیگی با بیان این که بیش از 60 درصد از هزینه‌های کارگران مربوط به هزینه‌های مسکن است عنوان کرد: نرخ مسکن متناسب با نرخ تورم موجود در حال افزایش است اما حق مسکن کارگران به مدت دو سال است که بر مبنای 20 هزار تومان تعیین می‌شود.

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، خواستار افزایش سیاست‌های حمایتی از سوی دولت به کارفرمایان شد و افزود: دولت باید با اعمال سیاست‌های حمایتی به کارفرمایان سطح معیشتی کارگران را ارتقاء دهد.

کد خبر 203088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز