همشهری آنلاین: این نقشه کره زمین به نام "جواهر جهان" خصوصیتی منحصر به فرد دارد؛ این نقشه از 1238 سنگ قیمتی و بیش از 250000 شیشه رنگ شده تشکیل شده است که با حدود 7000 دیود ساطع کننده نور روشن می‌شوند.

Jewel of the Universe2

Jewel of the Universe2

در ساخت این اثر که کار هنرمند انگلیسی- چینی،‌ کریس چمبرلین (با نام چینی جورنگ یینگ فای) است، الماس‌های 260 قیراطی با برش طبیعی و حدود یک سوم میلیون شیشه رنگ شده به کار رفته است که از پشت با 6912 دیود ساطع کننده نور روشن می‌شود.

Jewel of the Universe3

برای تکمیل این اثر به ابعاد 320 سانتی‌متر در 221 سانتی‌متری 3500 ساعت وقت در طول دوره‌ای 27 ماهه وقت صرف شده است. چمبرلین برای مشخص کردن شهرهای بزرگ از 12 نوع سنگ قیمتی از جمله زبرجد سبز، یاقوت ارغوانی (آمه‌تیست)؛ یاقوت کبود و یک الماس منفرد بدون تعارض (الماسی که از منابع مسئول از لحاظ اخلاقی و زیست‌محیطی به دست آمده است) برای شهر فری‌تاون در سیرالئون استفاده کرده است.(10 درصد سود حاصل از فروش این اثر به دانشکده یابود لای در این شهر اهدا می‌شود).

Jewel of the Universe4

این هنرمند از یاقوت و زمرد برای مشخص کردن مقدس‌ترین شهرهای جهان استفاده کرد است. فیروزه برای نشان دادن دریاچه‌ها و رودخانه‌های عمده کره زمین به کار رفته است.او 97 درصد قطعات شیشه‌‌ای مورد استفاده‌اش را خودش بریده است و طول برش‌های که برای ساخت این اثر انجام داده است از طول بلندترین آسمانخراش‌ها بیشتر میشود.

Jewel of the Universe5

 شیشه سیاه که حاشیه‌های این کار مشخص می‌کند بیانگر فضای بیکرانی است که کره زمین را احاطه می‌کند.

کد خبر 202918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز