مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ظرفیت مترو برای تردد مسافران نمایشگاه کتاب 10 تا 30 درصد افزایش می‌یابد.

حسین شمس معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران، در نشستی با خبرنگاران با بیان این که در مدت زمان برگزاری نمایشگاه کتاب (12 تا 22 اردیبهشت) به ظرفیت حمل مسافر در روزهای عادی 10 درصد، روز پنج شنبه 20 درصد و جمعه 30 درصد افزوده خواهد شد، تصریح کرد: طی این مدت سر فاصله حرکت قطارها نیز به 4 دقیقه کاهش خواهد یافت.

وی با بیان این که سرفاصله حرکت قطارها از 10 به 8 دقیقه در خط یک در روزهای جمعه کاهش خواهد یافت، افزود: با اعمال زمان‌بندی مذکور حرکت قطارها در روزهای عادی از 346 به 394 حرکت، پنج‌شنبه‌ها از 318 به 376 حرکت و جمعه‌ها از 172 به 230 حرکت افزایش می‌یابد.

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان این که با توجه به میزان تقاضای مسافران به ظرفیت‌های مترو در بخش‌های مختلف اضافه خواهد شد، ‌افزود: به منظور رفاه حال مسافران و جلوگیری از ازدحام مسافران در ایستگاه‌های مصلی و بهشتی گیشه‌های فروش بلیت در چند نقطه نمایشگاه ایجاد خواهد شد.

وی به مسافران پیشنهاد کرد که از بلیت‌های یک روزه که محدودیتی برای میزان سفرهای فرد در طول یک روز وجود ندارد، استفاده کنند و دارندگان کارت‌های اعتباری نیز کارت بلیت‌های خود را قبل از شروع نمایشگاه شارژ کنند.

شمس در خصوص بازدیدکنندگان شهرستانی گفت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شده بازدیدکنندگانی که به صورت کاروانی به تهران سفر می‌کنند اتوبوس‌های حامل آنها در حاشیه شهر و در پایانه موقتی که توسط شهرداری تهران در حرم مطهر ایجاد شده توقف کنند و مسافران آنها با مترو در سطح شهر تردد کنند.

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان این که حرکت قطارها از حرم مطهر به سمت میرداماد به منظور رعایت حال مسافران از ساعت 7:30 به 6:30 کاهش می‌یابد، افزود:مسافرانی که بعد از بازگشت از نمایشگاه قصد بازگشت به سمت حرم مطهر را دارند حتما یک ساعت‌و‌نیم زودتر از زمان تعطیلی نمایشگاه در مترو حضور داشته باشند چرا که ساعت برگشت قطارها به سمت ایستگاه حرم مطهر تا ساعت 22 خواهد بود.

وی تأکید کرد: در صورت افزایش تقاضای سفر و ازدحام مسافران از 3 دستگاه قطار رزروی در ایستگاه میرداماد استفاده خواهیم کرد که با ورود این قطارها امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها تا 3 دقیقه نیز وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران شمس از بازدیدکنندگان نمایشگاه خواست در صورتی که حجم بار آنها در ابعاد 40 در 40 باشد از پیک‌های بادپای مستقر در نمایشگاه استفاده کنند و از آوردن بار بیش از حد مجاز تعیین شده با توجه به ازدحام مسافر در واگن‌ها امتناع کنند.

وی با تأکید بر این که کلیه تمهیدات امنیتی و حفاظتی در ایستگاه‌های مترو اعمال و کلیه تجهیزات فنی نیز سرویس کامل شده‌اند، تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های بوجود آمده با نیروی انتظامی پلیس مترو نیز در این مدت از حضور دست‌فروشان و بزه‌کاران جلوگیری خواهند کرد.

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت پلیس مترو گفت:در حال حاضر پلیس مترو در ایستگاه‌های صادقیه، کرج، امام خمینی و شهرری مستقر هستند و امیدواریم طی چند ماه آینده کادر پلیس مترو در سایر ایستگاه‌ها نیز تکمیل شود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تجهیز ایستگاه‌ها به سرویس بهداشتی گفت: درصدد هستیم تقریبا کلیه ایستگاه‌های روزمینی و زیرزمینی با کمک شهرداری‌های مناطق به سرویس بهداشتی مجهز شوند.

شمس با اشاره به فعالیت سرویس‌های بهداشتی در کلیه ایستگاه‌های صادقیه - گلشهر و ایستگاه‌های شهرری، جوانمرد قصاب، علی آباد و میرداماد خاطرنشان کرد: البته احداث سرویس بهداشتی در برخی از ایستگاه‌ها به واسطه موقعیت آنها امکانپذیر نیست.

کد خبر 20288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز