همشهری آنلاین: محققان اعلام کردند که نوشیدن چندین فنجان قهوه توسط زنان باردار در روز خطر تولد کودکانی که وزن آن‌ها زیر حد عادی است را افزایش می‌دهد.

coffee

محققان علاوه بر این که تاثیر قهوه بر وزن نوزاد را نشان داده اند، بر تاثیر نوشیدن قهوه زیاد در طولانی تر شدن دوره بارداری نیز تأکید کرده‌اند.

به گزارش مهر، مشاهدات روی 60 هزار زن باردار در یک دوره 10 ساله درنروژ جزئیات این تحقیق را مشخص کرده است.
این آمارها دربرگیرنده اطلاعاتی درباره این است که زنان باردار چند وقت به چند وقت غذاها و یا نوشیدنی‌های دارای کافئین مصرف می‌کنند.

مقایسه این جزئیات با وزن کودک هنگام تولد ارتباطی میان مصرف کافئین و وزن هنگام تولد را مورد تأیید قرار داد. به طوری‌که مصرف 200 تا 300 میلی گرم قهوه، کودک را در زمره نوزادان کوچک قرار می‌دهد.

یک فنجان قهوه فوری دربرگیرنده 100 میلی گرم کافئین است، یک فنجان قهوه فیلتر حدود 140 میلیگرم کافئین دارد. این درحالی است که برخی از نوشیدنی‌ها که در خیابان‌ها به فروش می‌رسد در هر فنجان تا 300 میلی گرم کافئین دارند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که مصرف قهوه به افزایش طول دوره بارداری منتهی می‌شود. به طوریکه خوردن روزانه یک فنجان قهوه فوری موجب می شود که کودک 8 ساعت دیرتر متولد شود.

دکتر ورینا سنگپیل از دانشگاه ساهلگرینسکا در سوئد اظهار داشت: کافئین ممکن است به رشد جنین صدمه بزند به طوری‌که انتقال مغذی‌های مهم را از مادر به کودک از طریق جفت کند تر می‌کند.

براساس نتیجه این تحقیقات که در مجله BMC منتشر شده، قهوه طول دوره بارداری را با دخالت در سیگنالی شیمیایی هنگام تولد طولانی‌تر می‌کند.

بر این اساس محققان به زنان باردار توصیه می‌کنند که مصرف متعادلی از قهوه داشته باشند و مصرف این نوشیدنی پر طرفدار را به دو تا سه فنجان در روز محدود کند.

محققان دانشگاه گلاسکو در سال 2011 هشدار دادند که زنان باردار ممکن است با نوشیدن قهوه سلامتی جنین خود را در خطر قرار دهند.

محققان برای انجام این تحقیق قهوه اسپرسو را در 20 کافی شاپ مختلف بررسی کردند تا مشخص شود که میزان کافئین آن‌ها چقدر است و پس از انجام این بررسی‌ها آن‌ها نسبت به نوشیدن قهوه به زنان باردار هشدار دادند.

 

کد خبر 202307
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز