چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است رویکرد تعیین دستمزد نباید موجب بالا رفتن هزینه‌های تولید شود و معیشت جامعه کارگری را به مخاطره بیندازد.

اعلام مبنای تعیین دستمزد سال 92

به گزارش همشهری آنلاین، اسدالله عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بالا بودن تقاضا در بازار کار اظهار کرد: جامعه ایران جامعه‌ای جوان و پویاست و با توجه به ترکیب جمعیتی جوان کشور ضروری است تا بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی حمایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش مهارتهای فنی و حرفه‌ای و حمایت از جریان کارآفرینی در کشور موجب تقویت بخشهای تولیدی، حمایت از مشاغل موجود و پاسخگویی به نیازهای شغلی جوانان جویای کار خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه نشستهای تعیین دستمزد تا رسیدن به توافق نهایی میان شرکای اجتماعی ادامه دارد، افزود: ما معتقدیم که دستمزد کارگران باید واقعی و معقول باشد و بتواند هزینه‌های معیشتی کارگران را پوشش دهد.

به اعتقاد سرپرست وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد تعیین دستمزد نباید موجب بالا رفتن هزینه‌های تولید شود و معیشت جامعه کارگری را به مخاطره بیندازد.

وی در عین حال نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران و شاخصهای ماده 41 قانون کار را مبنای تعیین دستمزد سال 92 دانست و تصریح کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص دستمزد سال آینده با توافق و نظر شرکای اجتماعی صورت خواهد گرفت.

عباسی در عین حال رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه برون رفت از چالشهای موجود اقتصادی و دستیابی به رشد و اعتلای کشور، اقتصاد مقاومتی است و در این رهیافت واگذاری امور به مردم و حرکت به سمت مردمی شدن اقتصاد می تواند موثر باشد.

کد خبر 202227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز