مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار منطقه ۷ از رونمایی تندیس سهروردی و سردیس شهید مفتح در هفته اول اسفند ماه جاری در این منطقه خبر داد.

رمضان میرعباسی با اعلام این خبر گفت: تندیس سهروردی فیلسوف بزرگ جهان اسلام توسط استاد مجسمه ساز رضا خطایی ساخته شده و در تقاطع خیابان سهروردی_شهید بهشتی رو به سمت شرق نصب می‌شود.

وی افزود: تندیس سهروردی از جنس فایبرگلاس و در ابعاد سه متر در یک ونیم متر ساخته و طراحی و ساخت آن با تایید و نظارت سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شده است.

میرعباسی در ادامه از نصب و رونمایی سردیس شهید مفتح در محل شهادت وی واقع در خیابان مطهری در تقاطع مفتح روبروی دانشگاه الهیات خبر داد.

وی با بیان اینکه این سردیس توسط استاد رضا قره باغی ساخته شده است، گفت: ابعاد سردیس شهید مفتح یک و نیم برابر بزرگ‌تر از اندازه واقعی و جنس آن از برنز است.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه از سال ۸۵ تاکنون ۸ مجسمه حجمی، ۲ تندیس و یک سردیس توسط شهرداری منطقه 7   نصب شده است، گفت: از مهم‌ترین این آثار حجمی می‌توان به تندیس شهید بهشتی در خیابان شهید بهشتی، تندیس رضا عباسی از نگارگران دوره صفویه در پارک اندیشه، سردیس‌های شهید چمران، شهید مطهری و شهید فهمیده در پارک شهروند و سردیس شهید آوینی در پارک شهید آوینی اشاره کرد.

کد خبر 201785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز