یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین نشست هماهنگی بخش "نگاه هنرمند" با حضور شورای سیاستگذاری جشنواره و جمعی از هنرمندان حاضر در این بخش برگزار شد و کلیات اهداف و رویکرد اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در این بخش مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست که با حضور فرجاد خوشبین دبیر جشنواره، دکتر حسن علیزاده مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، دکتر سید فربد ناصرآبادی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، حمید خانی دبیر اجرایی جشنواره، مهرداد اسکویی دبیر بخش فیلم، دکتر مهدی مقیم نژاد دبیر بخش عکس و تعدادی از هنرمندان بخش نگاه هنرمند برگزار شد، جزئیات زمانبندی برگزاری جشنواره و شرایط فراخوان برای بخش نگاه هنرمند مطرح شد.

دکتر سید فربد ناصرآبادی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در این نشست دغدغه برگزار کنندگان جشنواره را خلاقیت عنوان کرده و چگونگی ترویج خلاقیت در دنیای مدرن را از دغدغه های جشنواره همراه تهران معرفی کرد.

وی با تشکر از دکتر علیزاده که حرکت های بزرگی را در عرصه آموزش فرهنگ عمومی برای استفاده از موبایل برداشته است، گفت: هنرمندان حاضر در بخش "نگاه هنرمند" به دلیل تفاوت در ژانر و نگاه خلاقانه شان در عرصه هنر شناخته شده هستند و باید گروهی از افراد شاخص با پرداختن به این مبحث، خلاقیت را در میان مردم ترویج دهند.

وی موضوع بخش نگاه هنرمند را POV(نمای نقطه نظر) هنرمند بیان کرده و ابراز امیدواری کرد که سال آینده بتوانند این جشنواره را به صورت بین المللی برگزار کنند.

در ادامه این نشست هنرمندان حاضر در این جلسه پیرامون موضوع بخش نگاه هنرمند و نحوه برگزاری آن سوالاتی را مطرح و دیدگاه های خود را بیان کردند.

مهرداد اسکویی دبیر بخش فیلم جشنواره همراه تهران نیز با بیان چند نمونه از ایده های جالب توجه در این زمینه به توانایی های تصویری و صوتی گوشی های تلفن همراه در حال حاضر اشاره کرد که دست هنرمند را در خلق محتوایی قابل عرضه در عرصه حرفه ای باز می‌کنند.

در بخش بعدی این نشست که به مدت 3 ساعت و همراه با بحث های تخصصی ادامه داشت، فرجاد خوشبین دبیر جشنواره فیلم و عکس همراه تهران به ارائه توضیحاتی در خصوص جشنواره، بخش های مختلف آن و رویکرد آموزشی جشنواره پرداخت.

حمید خانی دبیر اجرایی جشنواره فیلم و عکس همراه تهران نیز زمان برپایی جشنواره را 3 تا 6 اردیبهشت ماه 92 اعلام کرده و افزود: در پایان جشنواره، نمایش آثار را در دانشگاه های سراسر کشور خواهیم داشت.

این برنامه از 10 تا 20 اردیبهشت و به صورت همزمان به اجرا در می‌آید.

در این نشست کمال تبریزی، مرضیه برومند، رضا کیانیان، نیما بانکی، حبیب رضایی، پیمان معادی، صابر ابر، مهناز افشار، ماندانا کریمی، علی بازل به نمایندگی از بهرام رادان و جمعی از مسئولان مرکز رسانه های دیجیتال و نماینده حامیان جشنواره حضور داشتند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس همراه تهران تا پایان اسفند 91 ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند آثار خود در زمینه عکس و فیلم موبایلی را از طریق سایت www.tfpf.mobi به جشنواره ارسال کنند.

 

کد خبر 201745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز