معاون نظارت بانک مرکزی هشدار داد که مؤسسات مالی و اعتباری نباید با پول مردم در بازار ارز، سکه و ملک سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش همشهری، این اظهارنظر نشان می‌دهد که ضعف نظارتی بانک مرکزی برای جلوگیری از انحراف عملکرد مؤسسات مالی و اعتباری تأیید می‌کند که بخشی از منابع پولی کشور به جای تولید، صرف سفته‌بازی در بازارهای ارز، طلا و ملک شده است. به گزارش ایسنا، ابراهیم درویشی اظهار کرد:

از نیروی انتظامی، دادستان‌ها، فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و مراجع قضایی خواهش می‌کنیم هر جایی که تابلوی مؤسسه مالی و اعتباری زده می‌شود، بررسی‌های لازم در زمینه داشتن مجوز آن مؤسسه انجام شود و نگذارند که مؤسساتی این چنینی مثل قارچ رشد کرده و با پول مردم در بازار ارز، سکه و ملک سرمایه‌گذاری کنند. درویشی تأکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که وجوه خود را در مؤسسه‌هایی سپرده‌گذاری کنند که مجوز بانک مرکزی را داشته باشند. وی ادامه داد: اگر مؤسسه، بانک یا صندوقی سودهای بالا می‌دهد، ناشی از کمبود نقدینگی آنهاست، بنابراین مردم به سراغ این موارد نروند.

بانک‌ها بسازو بفروش شدند

وزیر راه و شهرسازی هم با بیان اینکه عده‏ای قصد اخلال در بازار مسکن را دارند، گفت: سیستم‌های دولتی به‌ویژه بانک‌ها در حال خرید هستند، با این امید که با اخذ تراکم به سمت ساخت‌وساز حرکت کنند. به گزارش فارس علی نیکزاد افزود: قطع به یقین کمیسیون ماده پنج، شهرداری تهران و شورای معماری و شهرسازی هیچ‌گاه چنین اجازه‏ای نمی‏دهند.

کد خبر 201532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز