همشهری آنلاین: در ماه‌های اخیر آپارتمان‌های بالای 100 متر به نسبت آپارتمان‌های کوچک افزایش قیمت کمتری را متحمل شده‌اند. عمده این واحدها در شمال و غرب تهران ساخت شده و به فروش می‌رسد.

قیمت آپارتمان‌ها بالای 100 متر در برخی مناطق تهران در جدول زیر آمده است:

موقعیت مکانی

متراژ

امکانات

قیمت

مرزداران

100 متر

دو خوابه - 8 ساله - پارکینگ و انباری

515 میلیون تومان

مرزداران

100 متر

 

متری 5 میلیون و 300 هزار تومان

خیابان فردوس شرق

103 متر

پارکینگ و انباری و سونا و جکوزی

متری 5 میلیون و 200 هزار تومان

دروس

102 متر

دو خوابه - 4 ساله

متری 7 میلیون و 500 هزار تومان

سعادت آباد

105 متر

 

500 میلیون تومان

بلوار کاشانی

105 متر

 

متری 5 میلیون و 650 هزار تومان

ستارخان، طرشت شمالی

103 متر

 

متری 3 میلیون و 600 هزار تومان

اشرفی اصفهانی

105 متر

3 ساله با تمامی امکانات

متری 4 میلیون و 550 هزار تومان

جام جم ولیعصر

110 متر

نوساز

متری 7 میلیون تومان

خیابان عراقی

110  متر

7 ساله

620 میلیون تومان

مهر نوشت: در آخرین ماه‌های سال با همچنان نوسان قیمت‌ها در بخش مسکن روبرو هستیم و با وجود افزایش ساخت و ساز در سال‌های گذشته بازهم بازار مسکن نسبت به افزایش قیمت تمایل بیشتری نشان می‌دهد.

این در حالی است که در سال‌های اخیر ساخت و ساز در شهر تهران افزایش یافت و در کنار مجوز تراکم‌های تشویقی برای بافت فرسوده، ساخت و ساز در شهر تهران رونق زیادی پیدا کرد. البته در ماه‌های اخیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی تا حدودی این روند را کند تر کرده است اما سود زیاد آپارتمان سازی موجب توقف ساخت و ساز نمی‌شود.

در واقع با وجود تاکید دولت بر اینکه با افزایش ساخت و ساز و تحویل واحدهای مسکن مهر، مسکن از کالای سرمایه‌ای خارج می‌شود، این امر محقق نشده است و دلالان و سودجویان از این بازار نهایت استفاده را می‌برند. در بازار فعلی مسکن، قیمت آپارتمان‌های بالای 100 متر به نسبت واحدهای کوچک افزایش قیمت زیادی نداشته است زیرا متقاضیان این واحدها به دلیل گران بودن بسیار کمتر هستند اما در نهایت نمی‌توان واحد 100 متری را در محله‌های متوسط کمتر از 500 میلیون تومان خریداری کرد.

عمده آپارتمان‌های نوساز با متراژ بالا در غرب و شمال تهران ساخته می‌شوند که قیمت بالای هر مترمربع آن در نهایت قیمت آپارتمان را گران‌تر می‌کند و به همین دلیل، این نوع از آپارتمان‌ها مشتریان خاص خود را در بازار دارد.

کد خبر 201464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز