چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

آنلاین: بررسی ها نشان می دهد که پژو- سیتروئن کارخانه بزرگ خودروساز فرانسوی با ثبت رقم بی سابقه پنج میلیاردو یکصد میلیون یورو، بیشترین زیان را طول حیات اقتصادی خود در جریان سال 2012 میلادی متحمل شده است.

به گزارش ایرنا ، این درحالی است که این گروه صنعتی خودروساز درجریان سال 2011 میلادی نیز تنها 588 میلیون یورو سود داشته است.

پژو - سیتروئن امیدواراست با بهبود شرایط بازار فروش و اجرای طرح های بهره وری، بتواند ظرف سالجاری و سنوات اتی تاحدودی وضعیت خود را بهبود داده و برنامه های خود را برای حفظ رقابت های درعرصه جهانی اجرا کند.

در گزارش اخیر پژو- سیتروئن دراین زمینه آمده است که از دست رفتن بازار فروش ایران برای این شرکت خودروساز نیز به سهم خود در بوجود امدن شرایط ناگوارمالی برای شرکت تاثیرگذاربوده است.

ˈ فیلیپ وارن ˈ رییس هیئت مدیره پژو- سیتروئن هم می گوید: این وضعیت حاکی از وخامت شرایط بخش خودروسازی دراروپاست.

این کارخانه خودروساز فرانسوی که ازسالیان پیش با کاهش فروش محصولات خود در بازارهای داخلی و خارجی مواجه است، برای برون رفت از وضعیت جاری و زیاندهی، حذف 11هزار پست شغلی را از سال 2011 تا 2014 میلادی در دستور کار خود قرارداده است .

مدیران کارخانه مزبور درتلاش هستند تا سال 2014 میلادی کارخانه قطعه سازی ˈ اولنه - سو - بواˈ را که بیشترین محصولات تولیدی خود را به ایران صادر می کرد تعطیل کرده و سه هزارنفر از شاغلان در آنرا برکنار کند.

در شرایطی که واگذاری هفت درصدی چند ماه پیش از سهام این گروه خودرو ساز به شرکت خودروساز رقیب امریکایی جنرال موتور نیز نتوانسته است از حجم مشکلات جاری بکاهد.

اگرچه دولت فرانسه نیز به دلیل تصمیم این شرکت نسبت به اخراج گروهی کارکنان خود ظرف ماههای آتی تحت فشار و تنگنا قراردارد ولی با اینحال نظربه حجم سنگین مشکلات اقتصادی گریبانگیر، اخیرا اعلام کرده است که قصد مشارکت مالی در رفع مشکلات پژو- سیتروئن را ندارد.

پژو - سیتروئن که بویژه ظرف ماههای اخیر با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده و برای بهبود نسبی اوضاع خود به ویژه بر روی بازارهای برزیل، روسیه و چین به عنوان کشورهای نوظهور اقتصادی برای سنوات آتی حساب باز کرده است.

کد خبر 201354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز