همشهری آنلاین: رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به موافقت مجلس شورای اسلامی با یک فوریت قانون اصلاح حذف کنکور، گفت: در صورتی که این قانون به طور کامل نهایی و تایید شود، تا سال 96 کنکور برای همیشه حذف و سوابق تحصیلی برای دوره‌های پیش دانشگاهی و دوم دبیرستان نیز لحاظ خواهد شد.

عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با ایسنا، در طرح اولیه‌ای که مورد تایید کارشناسان و مسوولان ارشد آموزش و پرورش درباره قانون اصلاح حذف کنکور قرار گرفت، مقرر شد با توافق آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طی پنج سال آینده کنکور حذف و سوابق تحصیلی جایگزین پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها شود.

وی افزود: بر این اساس آموزش و پرورش موظف شده تا سال 96 که کنکور حذف خواهد شد، سوابق تحصیلی دوره پیش دانشگاهی و سال دوم دبیرستان را نیز به تدریج در دستور کار قرار دهد تا میزان تاثیر سوابق تحصیلی در گزینش دانشگاه به 100 درصد برسد ودغدغه‌ کنکور برای همیشه از نظام آموزشی حذف شود.

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: مواردی در اصلاح حذف کنکور وجود داشت، مانند مشکل سوابق تحصیلی فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل از اصلاح این قانون که با توافق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مقرر شد کسانی که قبل از سال 96 فارغ‌التحصیل می‌شوند و باید برای ورود به دانشگاه دارای سوابق تحصیلی باشند، برای آنها آزمون ترمیمی برگزار شود تا سوابق تحصیلی برای آنها لحاظ شود.

به گفته عرفی، این پیشنهاد به تایید رسیده و مقرر شد برای سیاست‌گذاری و اجرای قانون حذف کنکور در دستور کار قرار بگیرد تا افراد به طور متعادل برای رشته‌های دانشگاهی گزینش شوند.

وی گفت: برای ادامه روند بهتر اصلاح قانون حذف کنکور همچنین مقرر شد ساختار، تشکیلات و منابع مالی در اختیار مرکز سنجش آموزش و پرورش قرار بگیرد تا با استفاده از این تشکیلات و منابع، مرکز سنجش بتواند در برابر وظایف محوله پاسخگو باشد. ضمن آنکه مقرر شده بحث سنجش به وزارت آموزش و پرورش و مقوله پذیرش دانشجو به سازمان سنجش و وزارت علوم واگذار شود.

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: اگر طرح اصلاح قانون کنکور به تایید نهایی مجلس شورای اسلامی برسد، طی پنج ساله آینده کنکور از نظام آموزشی و نظام پذیرش دانشجو حذف و دغدغه خانواده‌ها از لحاظ روانی و اقتصادی برای بحث کنکور از بین خواهد رفت.

کد خبر 201303

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز