همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران و یخبندان در 11 استان کشور هشدار داد.

ایسنا نوشت: مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد در روز چهارشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و کرمان بارش از شدت بیشتری برخوردار است از این رو در این مناطق آب گرفتگی معابر عمومی و در مناطق سردسیر و کوهستانی به سبب بارش برف و یخبندان اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود که در این روز دریای خزر مواج است.

وی تصریح کرد: در روز پنجشنبه نیز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان به سبب بارش باران و برف، آب گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق استانهای کرمان و یزد این وضعیت با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شدید خلیج‌فارس مواج و توفانی است خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی با استقرار سامانه بارشی بر روی کشور در روز چهارشنبه در سواحل جنوبی دریای خزر، نواحی مرکزی و نیمه شرقی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بتدریج بارندگی در نیمه غربی قطع خواهد شد.

وی گفت: در روز پنجشنبه بارش باران و برف و وزش باد در استان‌های شرقی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و سامانه فوق اواخر پنجشنبه از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز چهارشنبه آسمان تهران ابری با وزش باد و بارش پراکنده و در بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با 3 درجه کاهش به 3 و 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسیده است. همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری خواهد بود که حداقل و حداکثر دما به 4 و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر 201172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز