همشهری آنلاین: رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران از نصب حدود ۱۰۰ اثر حجمی مذهبی و اجرای ۷۰ اثر حجمی در طرح استقبال از بهار در تهران خبر داد.

مجسمه سازی

به گزارش فارس، مجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره برنامه‌های این سازمان تا اواخر سال جاری و طرح استقبال از بهار 92 گفت: سازمان در ادامه فعالیت‌های خود در رابطه با طراحی، ساخت و نصب مجسمه‌های شهری از اول سال 91 تاکنون برنامه‌های متعددی داشته و طرح‌های بسیاری را اجرا کرده است که نصب حدود 45 اثر دائمی در طرح استقبال از بهار 91، نصب حدود 50 اثر از تندیس‌ها و سردیس‌های شهدا و مشاهیر مختلف، نصب بسیاری از آثار حجمی انتزاعی و آبستره که از دوسالانه‌های مختلف مجسمه‌سازی شهری انتخاب شده بود، از آن جمله است.

موسوی یکی از برنامه‌های شاخص این سازمان را طراحی، ساخت و نصب احجامی با مضامین مذهبی عنوان کرد و گفت: این طرح از اوایل مهرماه سال جاری شروع شده و تاکنون حدود 40 اثر حجمی با مضمون مذهبی در نقاط مختلف شهر تهران نصب شده است.

رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران تعداد کل آثار حجمی با مضامین مذهبی در سطح شهر تهران را حدود 100 اثر عنوان کرد و گفت: از میان حدود 100 اثر حجمی مذهبی، حدود 40 اثر نصب شده و مابقی این آثار نیز تا پایان اسفندماه جاری در فضاهای مختلف شهر نصب می‌شود.

او درباره آثاری که در طرح استقبال از بهار 92 در تهران نصب خواهد شد توضیح داد: امسال آثار قابل توجهی از سوی هنرمندان مختلف پذیرفته شده که در حال اجراست و تا پایان اسفندماه جاری حدود 70 اثر در نقاط مختلف شهر جای می‌گیرد.

او درباره دائمی یا موقتی بودن آثار استقبال از بهار گفت: امسال طرح‌های دائمی را به این منظور انتخاب کرده‌ایم و کمتر از آثار موقتی استفاده می‌کنیم.

موسوی با بیان این که از طرح‌های موقتی هم به شکل محدودتری استفاده خواهد شد گفت: امسال در انتخاب آثار طرح استقبال از بهار از آثاری که کیفیت بهتر و ماندگاری و عمر طولانی‌تری دارند استفاده کرده‌ایم.

رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی درباره شیوه مکان‌یابی مناسب این آثار هم توضیح داد: مکان یابی بر اساس شناسایی فضاهای مناسب در شهر است که مناسب نصب هر اثر باشد و البته از هنرمند این آثار هم مشورت گرفته می‌شود که در نهایت با توافق نهایی هنرمند و شهرداری مناطق، محل نصب یک اثر مشخص می‌شود.

او درباره جمع‌آوری آثار چینی از سطح شهر و جایگزین کردن با آثار هنرمندان ایرانی گفت: آثار چینی عمر متوسطی دارند که بعد از مدتی شکل ظاهری آن‌ها تغییر خواهد کرد و می‌توان نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کرد.

موسوی درباره ظرفیت شهر تهران برای نصب آثار حجمی بیشتر هم گفت: تهران شهری با وسعت و فضاهای متعددی است که برای همه فضاها باید طراحی کرد و این ظرفیت همچنان برای نصب آثار بیشتر در تهران دیده می‌شود.

 

کد خبر 201117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز