همشهری آنلاین: دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی از موافقت سازمان حمایت با افزایش 5 تا 20 درصدی قیمت مصوب لوازم خانگی خبر داد. همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ نسبت به هفته گذشته ی‍ک‌هزار و 500 تومان گران‌تر شده و در برخی نقاط تهران تا هر کیلوگرم شش هزار و 500 تومان نیز رسیده است.

فارس در سه خبر و گزارش مجزا از گرانی گوشت گوساله و مرغ و لوازم خانگی خبر داد.

افزایش قیمت گوشت گوساله تا هر کیلوگرم 36 هزار تومان و گوشت مرغ تا هر کیلوگرم 6 هزار و 500 تومان در یکی از این گزارش‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

فارس در این گزارش نوشت: یک مقام مسئول از قاچاق روزانه ۴۰ تا ۵۰ کامیون دام زنده به عراق و ترکیه خبر داده و گفته است: دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز، شدت گرفتن قاچاق دام زنده به همسایه‌های غربی است.

فارس در بخش دیگری از این گزارش نوشت: گزارش‌های میدانی حکایت از افزایش قیمت گوشت گوساله تا هر کیلو گرم 36 هزار تومان و گوشت مرغ تا هر کیلو گرم شش هزار و 500 تومان دارد. بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم مرغ نسبت به هفته گذشته یکهزار و 500 تومان گران‌تر شده و در برخی نقاط تهران تا هر کیلوگرم شش هزار و 500 تومان نیز رسیده است.

در همین حال، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از توزیع مرغ منجمد به قیمت پنج هزار و 100 تومان خبر داده اما حتی مرغ منجمد نیز نتوانسته قیمت این کالای استراتژیک را تأمین کند. به گفته مسئولان بالغ بر 80 هزار تن مرغ ذخیره شده وجود دارد و مشکلی برای ایام پایانی سال در خصوص افزایش قیمت مرغ وجود ندارد.

برخی کارشناسان معتقدند، تأخیر در جوجه‌ریزی برخی مرغداری‌ها باعث بروز چنین مشکلی شده است.

در همین زمینه، یک مقام مسئول از قاچاق روزانه ۴۰ تا ۵۰ کامیون دام زنده به عراق و ترکیه خبر داده و گفته است: دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز، شدت گرفتن قاچاق دام زنده به همسایه‌های غربی است.

یک مقام آگاه گفته است: افزایش قیمت گوشت در کشورهای همسایه ترکیه و عراق باعث شده تا مرز‌نشینان دام زنده را به خارج از کشور قاچاق کنند. افزایش قاچاق دام زنده دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازارهای داخلی است.

فارس در گزارش دیگری از افزایش 5 تا 20 درصدی قیمت لوازم خانگی با مصوبه سازمان حمایت خبر داده است.

بر طبق این گزارش، حبیب‌الله انصاری دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی از موافقت سازمان حمایت با افزایش 5 تا 20 درصدی قیمت مصوب لوازم خانگی خبر داده و گفته است: به دنبال درخواست شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی مبنی بر افزایش هزینه تولید و لزوم تعدیل قیمت فروش محصولات‌شان، پیشنهاد تغییر قیمت لوازم خانگی از سوی انجمن لوازم خانگی به سازمان حمایت ارائه و در نهایت با افزایش 5 تا 20 درصدی قیمت برخی لوازم خانگی موافقت شد.

وی افزود: به این ترتیب قیمت لوازم خانگی از جمله یخچال، اجاق گاز، لباسشویی، آبگرمکن، جارو برقی، کولر، بخاری و چرخ خیاطی مشمول افزایش شده‌ است. کمترین افزایش قیمت مربوط به کولر و بیشترین افزایش قیمت مربوط به چرخ خیاطی بوده است.

گفتنی است قیمت مصوب برخی لوازم خانگی در شهریور 91 نیز بین 10 تا 12 درصد افزایش یافته بود.

کد خبر 201034
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز