یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: صنایع نظامی تحت عنوان قورخانه در سال 1304 با تولید تفنگ برنو در مرکز شهر تهران(توپخانه) فعالیت خود را آغاز نمود.

سازمان صنایع دفاع

صنایع نظامی از حدود سال 1320 تحت نام اداره تسلیحات در محل مهماتسازی فعلی تاسیس شد و حدود 6 سال بعد کارخانه مسلسل سازی در خیابان پیروزی به عنوان اداره مرکزی تسلیحات راه اندازی گردید.

با تحولات جدید صنعتی از حدود سال 1340، ساختار اداری تسلیحات نیز دگرگون و به سازمان صنایع نظامی تغییر نام داد.

خرید تکنولوژی فشنگ‌های خانواده 7/62 ، تفنگ ژ3، تیربار ژ-3 ، خطوط تولید باروت و مواد منفجره شروع و در مجموعه سه صنعت (مهماتسازی،مسلسل سازی و شیمیایی پارچین) فعالیت‌های تولیدی خود را گسترش داد.

با ادغام دو وزارت دفاع و سپاه پس از پایان جنگ تحمیلی،بنیه سخت افزاری و نرم افزاری صنایع دفاع در سطح قابل توجهی افزایش یافت و رشد و توسعه صنعتی ساصد در خصوص تولید محصولات دفاعی(مهماتسازی،تسلیحاتی،زرهی،دریایی،شیمیایی،خودرویی و همچنین سیاست دو منظوره سازی اقلام غیر نظامی) رونق فزاینده ای پیدا کرد.

علاوه بر این تولید محصولات متنوع غیر نظامی از جمله مواد و محصولات شیمیایی، مواد اولیه فلزی، ماشین آلات و قطعات صنعتی، ابزاربرش، مواد آتشکاری معادن،ساخت شناور و سازه های دریایی،خودرو و قطعات خودرو، طرح های عمرانی صنعتی به عنوان منظوره دوم جهت استفاده از حداکثر توان و ظرفیت صنایع و حضور در بازارهای مصرف داخلی و بین المللی و توسعه صادرات در برنامه کاری سازمان قرار گرفت.

بازاریابی و نفوذ در بازارهای جدید و صادرات کالا و ارایه خدمات فنی،مهندسی با حداقل قیمت و کیفیت مناسب بر اساس استانداردهای بین المللی و بر طبق نیاز و رضایت مشتریان از جمله سیاست های دایمی سازمان صنایع دفاع می باشد.

کد خبر 200836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز