همشهری آنلاین - ترجمه سمیرا مصطفی نژاد: تصویرسازی گرافیکی جدیدی که توسط شرکتی به نام پریسکوپیک منتشر شده‌است، بخشی تراژدیک از زندگی و مرگ غم‌انگیز 9 هزار و 595 نفری که در سال 2010 به واسطه تیراندازی در آمریکا کشته شده‌اند را به تصویر کشیده است.

نمودار

به گزارش پاپ‌ساینس، در این نمودار بخش زرد‌رنگ خطوط منحنی که بر اساس گزارش‌های قتل FBI محاسبه شده‌اند، نشان‌گر طول عمر واقعی قربانی از زمان تولد تا لحظه مرگ دراثر اصابت گلوله را مشخص می‌کند.

مابقی منحنی که به رنگ خاکستری دیده می‌شود، بخشی نادیده از داستان زندگی هر قربانی را به نمایش می‌گذارد، این بخش نشان‌ می‌دهد اگر فرد به واسطه تیر‌اندازی کشته نشده بود، چقدر عمر می‌کرد. این بخش بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، WHO، درباره توزیع سن در مرگ‌و میر در آمریکا محاسبه شده‌است.

قربانیان تیراندازی 2010 در آمریکا

مجموع سال‌هایی که 9 هزار و 595 قربانی حوادث تیراندازی در سال 2010 برای زندگی‌کردن از دست داده‌اند بر اساس این نمودار تعاملی، برابر 409 هزار و 280 سال است! برای دیدن نسخه اصلی این نمودار اینجا کلیک کنید. با وارد شدن به این صفحه،‌ نموداری خالی در برابر چشم خودنمایی می‌کند که آرام آرام، ‌خطوطی منحنی از راس نمودار آغاز به حرکت می‌کند، هر خط مسیر زندگی یکی از قربانیان را نمایش می‌دهد که شدت انحنای آن با سن آنها در ارتباط است.

بر اساس آمار‌های ارائه شده در این نمودار، 69 درصد از قربانیان با یک تفنگ دستی کشته‌ شده‌اند، ‌58 درصد از آنها 30 ساله یا جوانتر بوده‌اند، 57 درصد از آنها سیاه‌پوست بوده‌اند و 85 درصد از آنها مرد بوده‌اند.

کد خبر 200438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز