گروه دانش و سلامت: جزئیات و زمانبندی جشنواره شکوفا که در حوزه‌های هفت‌گانه فناوری اطلاعات توسط شهرداری تهران در حال برگزاری است اعلام شد.

کاوه تیمورنژاد

دکتر کاوه تیمورنژاد، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری افزود: این جشنواره با هدف قرار دادن توسعه در محلات 374گانه و بهبود کیفیت زندگی شهری، خواهان بهره‌گیری از فناوری اطلاعات برای اعتلای فرهنگ است. وی افزود: براین اساس توسعه فناوری اطلاعات در جامعه امری مهم و ضروری محسوب می‌شود. شهرداری تهران به این موضوع نگاهی فرهنگی دارد و در تلاش است تا زمینه‌های توسعه‌ای و رسیدن به شهر الکترونیک را از مسیر فرهنگ و افزایش مشارکت شهروندان فراهم کند.

دکتر تیمورنژاد اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی اکنون جزو لاینفک زندگی ما شده است. بنابراین کاربرد این شبکه‌ها برای موضوعات اجتماعی می‌تواند باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه شود.مدیر کل برنامه‌ریزی شهرداری تهران افزود: جشن‌های مختلفی برای کانون‌های مختلف این جشنواره درنظر گرفته‌ایم. جشن کانون طراحان گرافیک در تاریخ 29بهمن، رسانه‌های دیجیتال 30بهمن، وبلاگ‌نویسی 11اسفند، برنامه‌نویسی موبایل 9اسفند و توسعه مهارت‌های رایانه‌ای 10اسفند‌ برگزار می‌شود. جشنی نیز در پایان با نام جشن جشن‌ها در شانزدهم اسفند‌ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع حدود 394هزار نفر در این جشنواره و کانون‌ها ثبت نام کرده‌اند که جدیدترین آمار ارائه‌شده در این کانون‌ها عبارتند از: وبلاگ‌نویسی 62هزار نفر، بازی‌های رایانه‌ای 75هزار نفر، برنامه‌نویسی موبایل 56هزار نفر، توسعه مهارت‌های رایانه‌ای 36هزار نفر، طراحی گرافیک 37هزار نفر، رسانه‌های دیجیتال 77هزار نفر و روباتیک 50هزار نفر.

وی اظهار داشت: در این جشنواره تمامی محلات شرکت خوبی داشتند ولی بیشترین استقبال برای شرکت‌کنندگان در این کانون‌ها را مناطق4، 2، 1و 15 شهر تهران داشته‌اند. دکتر تیمورنژاد ادامه داد: تاکید ما در بخش رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان یک کانون مستقل پرداختن بیشتر به مدیا (رسانه) و تصاویر است و این موضوع به‌خاطر تأثیر پذیری بیشتر آن در جامعه است.

وی در زمینه توسعه مهارت‌های رایانه‌ای ادامه داد: تمامی افراد از جمله حرفه‌ای، بدون تجربه (آماتور) و علاقه‌مند در این جشنواره شرکت کرده و در این بخش سهیم بوده‌اند. ما نگاهی اجتماعی برای کاربران در این حوزه قرار دادیم تا امکانات و سرمایه‌های اجتماعی در اختیار همگان قرار گیرد.

مدیر کل برنامه‌ریزی شهرداری تهران افزود: ما می‌خواهیم درواقع محلات خود برای خود تصمیم‌گیری کرده و بتوانند خود را به اوج برسانند. این موضوع باعث آن می‌شود که همگان در این موضوع سهمی داشته باشند. اکنون ما در این جشنواره حدود 400هزار نفر را درگیر کار کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: این جشنواره قصد ارتقای کمیت در تمامی امور و کیفیت در تمامی محصولات ارائه شده را دارد. امیدواریم این جشنواره پایان راه این موضوع نباشد بلکه آغاز راهی روشن را برای همگان پیش‌رو قرار دهد تا همگان به خلق استعدادهای جدید پرداخته و خودباوری را در خود پرورش دهند. شکوفا مخفف «شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات» است و این طرح اجتماعی و فرهنگی به‌منظور شناسایی و تقویت استعدادهای شهروندان تهرانی در حوزه فناوری اطلاعات به‌منظور بهره‌گیری بیشتر از خدمات شهر الکترونیک از سوی شهرداری تهران اجرا می‌شود. شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی شکوفا به آدرس www. mytehran. ir در کانون‌ها و جشنواره‌های هفت‌گانه آن شرکت کنند.

کد خبر 200321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز