گروه شهری: پل طبیعت با 65درصد پیشرفت به طبقه دوم رسید. از این پل به‌عنوان بزرگ‌ترین پل عبور و مرور غیرخودرویی کشور نام برده می‌شود که هم‌اکنون مراحل نهایی ساخت طبقه دوم این سازه عظیم روی بزرگراه مدرس در دست انجام است.

مهندسی

حجت‌الله ملاصالحی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: پل طبیعت یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های واقع در اراضی عباس‌آباد است که از نظر فنی و اجرایی، شاخصه‌های سازه و کاربری‌های تعریف شده برای آن در بین طرح‌های کلان مدیریت شهری پایتخت جای داشته و از این‌رو فعالیت‌های عمرانی آن با جدیت در حال پیگیری است.ملاصالحی پیشرفت عملیات عمرانی پل طبیعت را مطلوب توصیف کرد و افزود: فعالیت‌های اجرایی این پروژه در سه بعد عمرانی، سازه فلزی و تأسیسات در حال انجام است.

بنا براین گزارش، مساحت کلی پل طبیعت حدود هفت هزار مترمربع و بخش اعظم این پل دو طبقه و در دو قسمت سه طبقه است که در طبقه دوم حدود دوهزارو870 مترمربع مساحت خواهد داشت و مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، عبور کالسکه، مکث، رستوران و کافی‌شاپ در آن پیش‌بینی شده است. به گفته ملاصالحی شیوه اجرایی این طرح با توجه به نصب، جوشکاری و استفاده از سازه‌های فضایی در ارتفاع 40متری در کل کشور نادر و منحصر به فرد بوده و با پیشرفت عملیات عمرانی در طبقه دوم پل طبیعت، جلوه این پروژه عظیم در پهنه فضای سبز میانی بزرگراه مدرس نمایان شده است.

همچنین پل طبیعت اتصال پهنه غربی و شرقی اراضی عباس آباد را بین بوستان‌های آب و آتش و طالقانی برقرار می‌کند و با توجه به شاخصه‌های طراحی، سازه و کاربری به یکی از نماد‌های جدید شهر تهران مبدل شده که در حوزه گردشگری شهری و توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

کد خبر 200034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز