همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش عالی گفت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو فردا، 15 بهمن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با مهر، اضافه کرد: طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو که روی آن حداقل 6 ماه با حضور متولیان تمام دستگاههای آموزشی کشور بررسی شده بود، صبح فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اساس این طرح بر تاثیر بیشتر سوابق تحصیلی استوار است، اظهار داشت: پس از به تصویب رسیدن طرح مذکور، به وزارت آموزش و پرورش فرصتی 5 ساله داده شده تا سوابق تحصیلی را سامان دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به قانون حذف کنکور سال 86 به یک گاف بزرگ این قانون اشاره کرد و گفت: طبق قانون سال 86، پذیرش دانشجو باید بر اساس سوابق تحصیلی سه ساله دبیرستان صورت گیرد و این قانون برای پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری هم صدق می کند اما این سهل انگاری به هیچ عنوان نباید برای پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری صدق داشته باشد، اصلاً مگر می شود دانشجوی ارشد و دکتری را بر اساس سوابق تحصیلی دوران دیپلم پذیرش کرد.

وی ادامه داد: بنابراین در طرح جدید، تنها سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته زاهدی، در صورتیکه طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو فردا در صحن علنی رای آورد، به کمیسیون آموزش باز می گردد تا مراحل نهایی آن برای قانون شدن، انجام شود.

وزیر سابق علوم خاطرنشان کرد: با تصویب قانون جدید، عملاً قانون پیشین حذف کنکور، حذف خواهد شد و هیچ جنبه اجرایی نخواهد داشت.

کد خبر 199811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز