گروه دانش و سلامت - حمید ضیایی پرور: شهروندان تهرانی در چارچوب جشنواره شکوفا آموزش‌های شهروند الکترونیک می‌بینند.

دکتر سیدمحمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این مطلب در مراسم جشنواره شکوفای منطقه دو تهران که عصر پنجشنبه در محل سالن همایش‌های نیروگاه برق آلستوم تهران برگزار شد، گفت: در چارچوب جشنواره شکوفا که با عنوان شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات در سراسر تهران برگزار می‌شود، شهروندان تهرانی می‌توانند در زمینه‌هایی مانند رباتیک، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه‌های دیجیتال، وبلاگ‌نویسی، مهارت‌های رایانه‌ای، طراحی گرافیک و برنامه نویسی موبایل آموزش دیده و همچنین در چارچوب این جشنواره توانمندی‌های خود را به رقابت بگذارند.

به گزارش همشهری، دکتر ایازی همچنین افزود: به همین منظور در سطح 374محله شهر تهران کانون‌هایی تخصصی در زمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات تشکیل شده و این کانون‌ها در خانه‌های فناوری اطلاعات سراهای محلات تهران فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند. به گفته وی شکوفا آغاز مهارت آموزی شهروندان تهرانی برای دسترسی بیشتر به خدمات الکترونیک، شهر الکترونیک و دولت الکترونیک است. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد:

جشن جشنواره‌های شکوفا در تاریخ 16اسفند 91در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور شهردار تهران برگزار خواهد شد و در این جشن از برگزیدگان هر یک از جشنواره‌های هفت گانه شکوفا در سطح تهران تجلیل خواهد شد. براساس این گزارش در این مراسم همچنین دکتر کاوه تیمور نژاد مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران اظهار داشت: جشنواره‌های مختلفی که تحت عنوان‌های شکوفا، شمسه، پویا، تسنیم و موارد مشابه توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود با هدف استعداد یابی و هدایت استعدادهای جوانان و نوجوانان در مسیرهای فرهنگی سالم و مثبت و شکوفا کردن این استعدادها صورت می‌گیرد.

وی افزود: همه برنامه‌های این معاونت در چارچوب استراتژی کلان‌شهرداری تهران مبنی بر محوریت محلات در مدیریت شهری اجرا می‌شود. مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال این هستیم که شکوفا ماندگار شود و کار فقط به برگزاری جشنواره محدود نشود. این جشنواره به‌عنوان انگیزه و محرکی برای شهروندان طراحی شده تا وارد این عرصه شوند اما درنهایت با بستر‌سازی‌‌های انجام شده در جشنواره، به‌دنبال تشکیل کانون‌های جامعه‌محور محله‌ای هستیم. این کانون‌ها قابلیت تبدیل شدن به ‌گروه‌های مردم‌نهاد را دارند.

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان هفت رشته شکوفا در منطقه دو با حضور شهردار این منطقه تجلیل شد. نکته جالب توجه در این مراسم برنده شدن تعدادی از نوجوانان شش تا 12ساله در شاخه‌های روباتیک و بازی‌های رایانه‌ای بود که باعث شگفتی حاضران شده بود. همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای جوانان منطقه دو در حوزه‌های فناوری اطلاعات برگزار شده بود.

براساس آمارهای منتشره تا‌کنون نزدیک به 350هزار نفر در این کانون‌ها از طریق وب‌سایت «تهران من» به آدرسmytehran. ir ثبت‌نام کرده‌اند. این آمار در نوع خود رکوردی بی‌نظیر در میان تمام جشنواره‌هایی است که در حوزه‌های هفت‌گانه فناوری اطلاعات در ایران برگزار شده است.

تشکیل این کانون‌ها و برگزاری این جشنواره‌ها گام اول در شناسایی استعدادهای محلات در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه مهارت‌های نوین شهروندان در تهران به شمار می‌رود. ساختار جشنواره به‌گونه‌ای است که تمام هزینه‌های آن از طریق خود شهروندان تأمین می‌شود، یعنی آنهایی که استعداد و توانمندی دارند با شرایط و امکانات زیرساختی که در سراهای محلات ایجاد شده است آموزش‌های لازم را به آنهایی که علاقه‌مند به کسب این آموزش‌ها و مهارت‌ها هستند می‌دهند.

کد خبر 199709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز