همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی معروف به سودانی از جنوب غرب کشور، و آغاز بارندگی‌ها در منـاطق شمـالی خوزستان و ارتفاعات آن خبر داد.

ابر و باران

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر افزود: این سامانه تا پایان امروز ( جمعه 13 بهمن) در بوشهر برقرار خواهد بود و با توجه به تقویت این سامانه بارشی و تشدید بارندگی‌ها آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیل در برخی نقاط استان به ویژه مناطق شمال شرقی و جنوبی استان دور از انتظار نیست.

به گفته وی، همچنین طی فعالیت این سامانه، به سبب افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی خلیج فارس، به ویژه در قسمت‌های شمالی، مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار اظهار داشت: این بارندگی آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال ریزش تگرگ در بعضی مناطق هرمزگان را نیز در پی دارد همچنین به دلیل وجود سامانه بارش‌زا تا پایان امروز دراین استان سرعت و شدت وزش باد هم بصورت لحظه‌ای افزایش می‌یابد به طوری که در برخی مناطق به بیش از 40 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: خلیج فارس ، دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش سرعت وزش باد مواج و ارتفاع موج در دریای عمان بین 50 تا یک متر می رسد.

وی افزود: همچنین بر اثر این سامانه بروز سیلاب ، برف و باران ، رعد و برق، وزش باد، کولاک و لغزندگی معابر در استان‌های چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، اصفهان، دور از انتظار نیست.

امیدوار یاد آور شد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارش‌زا جدید، بـارش بـرف و بـاران و وزش باد در نیمه شرقی و غربی و در مناطق جنوبی رعد و برق و کاهش دما را موجب می‌شود و در شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و دامنه‌های البرز وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

به گفته وی، از بعد از ظهر امروز از شدت بار ش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته شده و عمده فعالیت این سامانه در نیمه شرقی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا سامانه فوق همچنان در نیمه شرقی فعال است و شدت فعالیت آن در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است در این روز همچنین با عبور موج دیگری از نوار شمالی در برخی نقاط شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز بارش برف و باران خواهیم داشت.

کد خبر 199689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز