پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص 180 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به دانشجویان کشور خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کیوان مرادیان در حاشیه بهره برداری از طرح‌های دانشگاه مازندران در بابلسر گفت: از این میزان  36 میلیارد تومان به یارانه غذایی دانشجویی و 144 میلیارد تومان به بخش تسهیلات دانشجویی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ارائه انواع تسهیلات دانشجویی افزود : در این بخش 60 میلیارد تومان به وام شهریه دانشجویان ، 30 میلیارد تومان وام تحصیلی دانشجویان و حدود 30 میلیارد تومان به وام های متمرکز شامل ودیعه مسکن، وام مسکن، وام بیمه تکمیلی و وام های ضروری دانشجویان اختصاص یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین گفت: 24 میلیارد تومان اعتبار تکمیلی هم سهم دانشگاه هایی است که بتوانند در موعد تعیین شده اعتبارات تخصیص یافته را در بین دانشجویان توزیع کنند.

مرادیان سهم دانشگاه مازندران از این اعتبارات را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دانشجویان می توانند تنها با ارائه یک ضامن در همه دوران تحصیل از 20 نوع وام دانشجویی استفاده کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حداقل و حداکثر تسهیلات دانشجویی گفت : وام ودیعه مسکن متأهلی در کلان شهرها برای دانشجویان عادی حدود 7 تا 8 میلیون تومان و برای نخبگانی که عضو بنیاد ملی نخبگان باشند تا 25 میلیون تومان قابل افزایش است.

وی تأکید کرد: وام تحصیلی تا سقف 375 هزار تومان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

دکتر متکان معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز در حاشیه این مراسم گفت : 150 طرح عمرانی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور با وسعت بیش از 260 هزار متر مربع و بودجه ای بالغ بر 117 میلیارد تومان و با کاربری های گوناگون اداری، اموزشی، فرهنگی، پژوهشی، رفاهی، ورزشی و خوابگاهی آماده بهره برداری است که همزمان با دهه مبارکه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مازندران امروز با هزینه 15 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

کد خبر 199668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز