پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: برف، مناطق سردسیر استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویـه و بویراحمد را سفید پوش کرد و باعث کندی تردد در برخی محورهای این استان‌ها شد.

weather

به گزارش واحد مرکزی خبر، بارش برف که از دیروز در استان اصفهان آغاز شده است امروز نیز شهرستان‌های چادگان، فریدونشهر، سمیرم و داران را سفید پوش کرد و باعث کندی تردد در برخی محورهای مواصلاتی استان اصفهان شد.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بـرف و کولاک شدید موجب کندی تـردد در محورهای مواصلاتی دامنه - خوانسار ، نجف آباد - چادگان، گردنه ملااحمد در محور اصفهان - نایین، شهرضا - سمیرم، سمیرم - یاسوج و داران - الیگودرز شده است.

همچنین 47 روستای شهرستان چادگان درمحاصره برف قرارگرفت که 30 نیرو در قالب 7 گروه امدادی برای بازگشایی راه‌های این روستاهـا اعزام شده‌اند.

در بخش چنارود چادگان 30 سانتیمتر و در ارتفاعات 40 سانتیمتر برف باریده است. این سامانه بارشی تا فردا در استان اصفهان فعال است.

همچنین تـردد در گـردنه‌های چری و شاه منصوری کـوهرنگ در چهارمحال و بختیاری که صبح امروز بازگشایی شده بود امشب ممنوع است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کوهرنگ گفت: هم اکنون بـارش شدید بـرف و کـولاک در این گردنه‌ها حاکم است و تردد در این گـردنه‌ها بدون زنجیرچرخ میسر نیست. آقای سلطانی از رانندگان خواست تا حد امکان از این دو گردنه تردد نکنند.

رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری هم با بیان اینکه هم اکنون در بیشتر محورهـای استان بارش برف حاکم است گفت: تردد در محورهای شهرستانهای فارسان و کوهرنگ بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

بارش برف مناطق سردسیری کهگیلویه وبویراحمد را هم سفید پوش کرد. بارش شدید برف در یاسوج و نقاط سردسیری و کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد ازساعت 15 امروز آغاز شد.

به گزارش کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، بارش سنگین برف همراه با کولاک و سرمای شدید در نقاط سردسیری استان تا اواخر فردا ادامه خواهد داشت.

ولی بهره‌مند بااشاره به اینکه بـارش باران همراه با وزش باد شدید در سایر نقاط گرمسیری استان نیز اغاز شده است گفت: اوج بارش‌ها ازاواخر امشب تا صبح فردا جمعه خواهد بود.

از آذربایجان غربی نیز خبر می‌رسد؛ که تردد در سه محور ارتباطی آذربایجان غربی فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مرکز مدیریت راههای آذربایجان غربی دقایقی پیش اعـلام کـرد؛ بـه علت بارش برف در گردنه دوآب نقده، تمام محورهای منتهی به مهاباد و محور تکاب - ایرانخواه و با وجود نمک پاشی و برفروبی تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

این مرکز اضافه کرد : به دلیل مـه گرفتگی غلیظ و نبود دید کافی در گردنه قوشچی استفاده از چـراغ های مـه شکن نیز در این محور الزامی است .

بر اساس اعلام این مرکز در گردنه دشت بیل اشنویه نیز بارش خفیف برف گزارش شده است.

کد خبر 199662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز