سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: یک‌ماه پس از بارش آخرین برف، سامانه برفی دیگری وارد آسمان پایتخت می‌شود تا در نیمه زمستان91 تهرانی‌ها شاهد دومین بارش برف زمستانی باشند.

به گزارش سازمان هواشناسی، امروز آسمان تهران قسمتی ابری در اواخر وقت به‌تدریج ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود. حداقل و حداکثر دما در این روز به دو و 13درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. همچنین فردا آسمان پایتخت ابری در اوایل شب با بارش باران و برف و وزش باد همراه است. حداقل و حداکثر دما در این روز به چهار و 12درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: نقشه‌های پیشیابی سازمان هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در نیمه غربی و شمالی کشور است و بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌تدریج در برخی مناطق شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر شدت بیشتری خواهد داشت.

بدین‌ترتیب امروز(چهارشنبه) در مرکز و دامنه‌های البرز از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و سامانه بارشی بعد از ظهر امروز در شمال شرق، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور موجب بارش شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. در این مدت در برخی نقاط جنوب غرب،‌غرب، جنوب و به‌تدریج در جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

همچنین از فردا (پنجشنبه) با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در جنوب غرب و غرب بارش برف و باران آغاز می‌شود و به‌تدریج روز جمعه کل نیمه غربی، جنوب مرکز، شرق و شمال شرق کشور را فرامی‌گیرد. در این مدت نیز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و جنوب کشور شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه بعد از ظهر روز شنبه در نوار شرقی و شمال شرقی کشور فعال خواهد بود و روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی ابتدا در نیمه غربی و سپس در نیمه شرقی کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

کد خبر 199489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز