گروه حوادث: سه مرد با راه‌اندازی شرکتی، شروع به تبلیغات گسترده درخصوص پیش‌فروش آپارتمان کرده و در مدت چند‌ماه 15میلیارد تومان از مشتریانشان کلاهبرداری کردند.

حدود 3‌ماه قبل مرد میانسالی به اداره آگاهی شهرری رفت و خبر از کلاهبرداری میلیونی داد. او به مأموران گفت: یک سال پیش برای رهن خانه‌ای به یک بنگاه مسکن در محدوده شهرری رفتم. یکی از کارکنان آنجا یک پروژه ساختمانی را به من معرفی کرد و گفت، با پرداخت 40تا 100میلیون تومان می‌توانم صاحب خانه‌ای نوساز در دولت‌آباد شهرری شوم.

من که کنجکاو شده بودم برای دیدن تصاویر پروژه به شرکت مورد نظر که در حوالی شهرری بود رفتم. وی ادامه داد: نام شرکت تک‌سازان بود و مدیرعامل آن تصاویر پروژه و نقشه‌های آپارتمان‌ها را نشانم داد که بسیار شیک و مدرن بود. به همین‌خاطر تصمیم گرفتم یکی از واحدهای مجتمع مسکونی 100واحدی را خریداری کنم. بعد از تنظیم قرارداد و پرداخت پول، با یکی از کارمندان شرکت به محل پروژه که یک زمین بزرگ بود رفتم و مطمئن شدم که به‌زودی صاحب خانه می‌شوم.

شاکی افزود: بعد از یک سال، هر بار که با شرکت تماس می‌گرفتم آنها با بهانه‌های مختلف تحویل آپارتمان را به‌ماه بعد موکول می‌کردند تا اینکه چند روز پیش وقتی به محل ساخت پروژه ساختمانی رفتم ناباورانه با زمینی روبه‌رو شدم که همان روز اول آن را دیده بودم؛ زمینی خالی که هیچ ساخت و‌سازی‌ در آنجا انجام نشده بود. وقتی بیشتر پرس‌وجو کردم متوجه شدم که آن پروژه اصلا مجوز ساخت نداشته و افراد زیادی نیز مانند من فریب چرب‌زبانی‌های مدیر شرکت و همدستانش را خورده‌اند.

به همین‌خاطر برای طرح شکایت نزد پلیس آمدم. بعد از اعلام این شکایت تیمی از مأموران اداره آگاهی با دستور قاضی حسینی، بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. آنها همزمان با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که نشان می‌داد متهمان افراد زیادی را با این شگرد فریب داده‌اند.

با افشای این حقایق قاضی دستور احضار مدیرعامل شرکت را صادر کرد و او نیز وقتی در دادسرا حاضر شد در دفاع از خود گفت: من و همکارانم تجربه زیادی در زمینه ساخت‌وساز داریم و هرگز قصد کلاهبرداری و به جیب زدن پول مشتریان را نداشتیم. اما در این مدت به‌خاطر گرانی و وضعیت بد اقتصادی در کارهایمان مشکل ایجاد شد و نتوانستیم ساخت و‌سازی‌ انجام دهیم.

فقط در یکی از پروژه‌ها موفق شدیم در حدود 70واحد آپارتمان بسازیم و به سرمایه‌گذاران تحویل دهیم. اصلا فکر نمی‌کردیم که خریداران به طرح شکایت از ما بپردازند. قاضی حسینی بعد از شنیدن اظهارات این مرد، برای وی قرار بازداشت موقت صادر کرد و از همان زمان تحقیقات برای دستگیری دو عضو هیأت مدیره شرکت که در کلاهبرداری شرکت داشتند آغاز شد؛ در حالی که آنها بعد از اطلاع یافتن از دستگیری مدیرعامل متواری شده بودند. تا اینکه چند روز پیش دو کلاهبردار تحت تعقیب شناسایی و دستگیر شدند. همزمان با دستگیری کلاهبرداران، مالباخته‌های دیگری به طرح شکایت از اعضای این شرکت پرداختند.

تعداد شاکیان پرونده روزبه‌روز در حال افزایش بود تا اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد اعضای شرکت نه‌تنها در این پروژه بلکه به بهانه ساخت مجتمع مسکونی 100واحدی در سه پروژه دیگر که حوالی کهریزک، خیابان 13آبان و جوانمرد قصاب بود، میلیارد‌ها تومان پول به جیب زده‌اند. به گزارش خبرنگار همشهری، تاکنون در حدود 150مالباخته به طرح شکایت از کلاهبرداران پرداخته‌اند و ارزش ریالی کلاهبرداری این افراد نیز به 15میلیارد تومان رسیده است.

قاضی سیدحسین حسینی بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری با اعلام این خبر به همشهری گفت: هر سه متهم پرونده با قرار بازداشت موقت در اختیار مأموران آگاهی شهرری قرار گرفته‌اند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد. وی افزود: چنانچه هرکس در دام کلاهبرداری اعضای این شرکت در محدوده شهرری گرفتار شده است می‌تواند برای طرح شکایت به شعبه دوم بازپرسی دادسرا و یا اداره آگاهی شهرری مراجعه کند.

کد خبر 199461
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز