همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هوا سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ باران در روزهای آتی به خصوص در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تهران و سایر نقاط کشور شدت بیشتری می‌یابد.

فارس نوشت: عبدالرضا امیدوار شهری اظهار داشت: هنوز بارندگی اصلی تهران شروع نشده و انتظار می‌رود بارش‌ها مناسب باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هوا سازمان هواشناسی ادامه داد: این بارندگی‌ها با کاهش دما همراه خواهد بود که این کاهش دما برای نیمه شمالی کشور پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: موج بعدی بارندگی از اوایل هفته آینده وارد کشور می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بارش باران ادامه یابد البته بارش برف را تنها در ارتفاعات پایتخت می‌توان انتظار داشت.

وی با اعلام اینکه بارش باران، برف و وزش باد نسبتاً شدید از بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، گفت: بارش در استان گلستان در این مدت از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

امیدوار شهری در ادامه اظهار داشت: از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه مجدداً یک سامانه بارش فعال دیگر ابتدا استان‌‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، و سپس استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، غرب اصفهان، قزوین، البرز، خراسان شمالی و با شدت کمتر استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران، قم، مرکزی و شمال را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته وی سپس بارش باران، برف و وزش باد در این مناطق شروع می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هوا یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های غربی زاگرس و در روز جمعه در استان‌های هرمزگان و جنوب کرمان از شدت بیشتری برخوردار شود.

امیدوار شهری خاطر نشان کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بیشتر نقاط نیمه غربی و شمال شرقی دمای هوا بین 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

کد خبر 199418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز