همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در تهران و برخی استان‌ها خبر داد.

ایسنا نوشت: عبدالرضا امیدوار شهری افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سرعت وزش باد در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود که سرعت وزش باد در این مناطق به طور لحظه‌ای به 25 تا 30 متر بر ثانیه (90 تا 108 کیلومتر در ساعت) رسیده و به برخی نقاط این استان‌ها به ویژه خوزستان، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان به تاسیسات شهری، خسارت وارد ‌شود.

امیدوارشهری با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی 24 ساعت آینده در شمالغرب و غرب کشور بارش برف و باران را خواهیم داشت، افزود: این بارش‌ها روز دوشنبه نیمه غربی و سواحل غربی دریای خزر را دربر خواهد گرفت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه بارش‌ها در نیمه غربی کشور تشدید شده و دامنه فعالیت سامانه نیمه شمالی برخی مناطق مرکز و شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد که سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود.

به گفته وی، روز چهارشنبه سامانه بارشی در نیمه شرقی و شمالی کشور فعال و از اواخر روز دوشنبه و روز سه‌شنبه، خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

امیدوارشهری درخاتمه درخصوص وضعیت جوی تهران در روزهای دوشنبه و سه شنبه 9 و 10 بهمن ماه، اظهار کرد: روز دوشنبه برای هوای تهران آسمانی نیمه ابری به تدریج ابری با بارش باران و بارش برف در ارتفاعات با حداقل 9 و حداکثر 15 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز سه‌شنبه با حداقل دمای 6 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد ابری، همراه با بارش باران و برف و گاهی با وزش باد خواهد بود.

کد خبر 199300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز