همشهری آنلاین: به عقیده نخست وزیر روسیه، "شانس بشار اسد برای باقی ماندن در قدرت بسیار کاهش یافته و وی باید با تمامی گروه‌های مذهبی و قومی برای خاتمه دادن به جنگ داخلی در کشورش پای میز مذاکره بنشیند."

مدودف

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف،‌ نخست ‌وزیر روسیه در گفتگو با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: درگیری‌ها در سوریه تهدیدی برای روسیه و اروپا و آمریکاست چرا مخالفان سوریه از سوی اسلامگرایان افراطی که به داخل دیگر کشورها نیز نفوذ کرده‌اند به شدت و به طور روز افزونی مورد مقبولیت قرار می‌گیرند.

وی افزود: مردم سوریه باید با "مذاکرات ملی آگاهانه" درباره آینده خود تصمیم بگیرند. هدف روسیه حمایت و حفاظت از رژیم کنونی سوریه نیست. هر روز، هر هفته و هر ماه که می‌گذرد شانس بشار اسد برای بقا کمتر و کمتر می‌شود. من شخصا چندین بار با اسد صحبت کرده‌ام و به وی گفته‌ام که باید اصلاحات را آغاز کنی باید بر سر میز مذاکره بنشینی، متاسفانه دولتمردان سوریه حاضر به انجام این کار نیستند.

نخست وزیر روسیه افزود: سنی‌ها، شیعیان، دروزی‌ها و مسیحیان باید در تلاش برای خاتمه دادن به جنگ داخلی نمایندگانی داشته باشند. دولتمردان سوریه و مخالفان نیز باید نمایندگان خود را معرفی کنند. همه در این جریان مسئول هستند.

نخست‌وزیر روسیه با اعلام اینکه مسکو تنها هم‌پیمان نظام سوریه نیست، تاکید کرد: هرگونه تغییرات سیاسی در سوریه باید با تصمیم مردم این کشور همراه باشد.

وی تاکید کرد: این مردم سوریه هستند که باید درباره تغییرات سیاسی کشورشان و آینده سوریه تصمیم‌گیری کنند نه روسیه، آمریکا یا هر کشور دیگری.

کد خبر 199229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز