یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنوز فاصله زیادی از زمانی که تنها عده‌ای اندک از جمعیت کشور تلفن همراه داشتند نمی‌گذرد، اما این روزها براساس آمارهای وزارت ارتباطات بیش از 92 درصد مردم کشور موبایل دارند.

به گزارش ایسنا، کمتر از 10 سال پیش بود که تلفن همراه تنها در دست برخی افراد بود که مشاغلی ارتباطی و خاص داشتند و لازم بود همواره در دسترس باشند، به‌طوری که طبق آمارهای منتشر شده هم این نکته تایید می‌شود که در سال 1384 از میان کل جمعیت کشور تنها 12 درصد تلفن همراه داشتند، اما طی سال‌های بعد با روی کار آمدن تلفن‌های اعتباری و پایین‌آمدن قیمت سیم‌کارت به تدریج میزان استفاده از تلفن همراه در جامعه گسترش یافت و این رقم در سال 1385 به 22 درصد رسید.

اما در سال 86 با روی کارآمدن اپراتور دوم و عرضه‌ی سیم‌کارت‌های ارزان قیمت ایرانسل به یکباره ضریب نفوذ تلفن همراه بیش از دو برابر افزایش یافت و از 22 درصد به 47 درصد رسید.

در سال 87 این سیر صعودی هم‌چنان ادامه یافته و 59 درصد از جمعیت کشور مجهز به موبایل شدند. ضریب نفوذ تلفن همراه در سال 1388 به 69 درصد رسید و در سال 89 این رقم تا 80 درصد افزایش یافت.

سال گذشته نیز براساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات ضریب نفوذ تلفن همراه 12 درصد افزایش پیدا کرده و بدین ترتیب 92 درصد ایرانی‌ها صاحب تلفن همراه شدند.

اخیرا صحبت‌هایی از عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار در رسانه‌ها منتشر شده که به تغییرات وضعیت پوشش‌دهی شبکه که در اثر نوسازی شبکه ایجاد شده اشاره کرد و گفته است: در حال حاضر آنتن‌های همراه اول حدود ۷۳ میلیون جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد.

به گفته ناصر یوسف‌پور در این راستا پوشش شهری کامل شده و ۴۵ هزار روستای کشور تحت پوشش همراه اول قرار گرفته‌اند. در همین حال ۱۲ هزار و ۶۰۰ روستا از طریق شبکه روستاییWLL زیر پوشش شبکه همراه درآمده‌اند.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: در شرایط حاضر ۶۰ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارد.

تعداد مشترکان سیم‌کارتهای ایرانسل به عنوان اپراتور دوم تلفن همراه کشور هم 33 میلیون نفر است و 82 درصد جمعیت ایران هم تحت پوشش خدمات این اپراتور قرار دارند.

لازم به توضیح است که ضریب نفوذ و آمارهای ارایه شده از سوی مراجع رسمی بر اساس میزان سیم‌کارت‌های فعال در شبکه اعلام می‌شود.

 

کد خبر 199168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز