مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه شهری: سال آینده بیش از 50درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص خواهد یافت.

این امر نشان‌دهنده آن است که توسعه حمل‌ونقل عمومی همچنان از اصلی‌ترین اهداف و سیاست‌های مدیریت شهری در پایتخت خواهد بود.بنا براین گزارش، در لایحه بودجه پیشنهادی سال 92شهرداری تهران، برای ماموریت حمل‌ونقل پنج هزار و 100میلیارد تومان پیش‌بینی شده که 940میلیارد تومان از آن به توسعه مترو اختصاص خواهد یافت با درنظر گرفتن اینکه به همین میزان دولت نیز باید برای توسعه مترو هزینه کند، به‌نظر می‌رسد که درصورت تحقق این مهم بیشترین سرمایه‌گذاری برای توسعه مترو در سال92 صورت بگیرد.

سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌باره اظهار کرد: نگاه و هدف ما در سال92 تکمیل زیرساخت‌های شهری و همین‌طور تکمیل شبکه حمل‌ونقل عمومی پایتخت است و بیشترین سهم بودجه برای مترو پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به اینکه به زمان ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس نزدیک می‌شویم، گفت: چنانچه سهم دولت برای توسعه مترو در لایحه بودجه سال92 کل کشور به تصویب برسد، می‌توانیم شاهد گشایشی در کار مترو باشیم.

تشکری هاشمی گفت: یک لیتر بنزین امروز در کشورهای اطراف بیش از یک یورو قیمت دارد و در داخل کشور هم قیمت تمام‌شده در همین حدود است بنابراین اگر یارانه‌هایی که برای بنزین داده می‌شود به سمت حمل‌ونقل عمومی هدایت شود‌، می‌توانیم ترافیک و مشکلات شهر تهران و سایر شهرها را بهبود ببخشیم. وی ادامه داد: پس از توسعه مترو‌، خرید واگن‌ها و تجهیزات مترو، توسعه شبکه اتوبوسرانی و خرید اتوبوس‌های جدید از مهم‌ترین اقدامات و اولویت‌های کاری سال آتی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است که امیدواریم بتوانیم نیازهای تهران را در این زمینه‌ها تأمین کنیم.

کد خبر 199125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز