همشهری‌آنلاین: یک متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات و رییس کارگروه دولت الکترونیک گفت: رسانه شهروندی به رقیبی جدی برای خبرگزاری های بزرگ دنیا تبدیل شده است.

علی اکبر جلالی

به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر جلالی افزود: ولی در کشورمان با توجه به مشکلات رسانه‌ها از نظر امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، رسانه شهروندی نه به عنوان رقیب بلکه به عنوان همکار رسانه‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه اطلاع رسانی در کشور ایفا نماید.

وی با اشاره به نقش خطیر خبر در عرصه توسعه جوامع تصریح کرد: اقشار مختلف در جامعه از جمله دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان و امثال آنها را با آموزش ساده و ساماندهی می توان در قالب رسانه شهروندی به عنوان خبرنگار بکار گرفت.

به گفته وی، این نوع رسانه بهترین ابزار برای اطلاع رسانی در مواقع بروز بحران در جامعه محسوب می‌شود و خیر و برکت زیادی نیز برای مردم در بر خواهد داشت.

رییس کارگروه دولت الکترونیک با اشاره به تمهیدات دولت در برنامه پنجم توسعه در خصوص دولت الکترونیک گفت: براساس تمهیدات اندیشیده شده، مردم در قالب شهرهای الکترونیک وارد عرصه دولت الکترونیک می شوند.

جلالی همکاری تنگاتنگ شهروندان از پایین و دولت از بالا را در توسعه شهرها و دولت الکترونیک بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر این همکاری گسترش یابد فاصله بین ایران و بقیه کشورهای مطرح دنیا دربحث دولت الکترونیک با سرعت بیشتری کاهش خواهد یافت.

کد خبر 199103
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز