گروه اقتصادی: وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ و اجرای آیین‌نامه جدید مربوط به شرایط پیش‌فروش خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد و گفت: هدف اصلی این آیین‌نامه تأمین سرمایه در گردش خودروسازان از طریق پرداخت مشتریان است.

خودرو

این تازه‌ترین تصمیم دولت برای رهایی از گرفتاری‌های بازار خودرو محسوب می‌شود. پیش از این برخی کارشناسان انتقادهای زیادی را از رفتار تبعیض‌آمیز خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان و تغییر در مفاد قرارداد پیش‌فروش به نفع خود مطرح کرده بودند. تصمیم وزارتخانه یادشده در حالی اعلام می‌شود که هنوز مشخص نیست قیمت رسمی خودرو براساس محاسبه نرخ ارز مبادله‌ای چه میزان خواهد بود؟ شکاف قیمت رسمی و آزاد در بازار خودرو باعث‌شده تا رانت زیادی در بازار ایجاد شود و انتقادها از مسئولان بالاگیرد.

به گزارش ایسنا، مهدی غضنفری همچنین با تأکید بر اینکه سازمان حمایت هنوز هیچ‌گونه افزایش قیمتی را اعلام نکرده است، افزود: قرار است سازمان حمایت و خودروسازان طبق تصمیم جدیدی که در جلسه دولت گرفته شد نحوه قیمت‌گذاری و فروش را نهایی کنند که هنوز این تصمیم‌گیری انجام نشده است.

رونق خرید و فروش حواله خودرو

خبر دیگر اینکه درپی هرج و مرج‌های قیمتی در بازار خودرو برخی از پیش خریداران این محصول حواله خودروی خود را به‌صورت نقدی و البته مقداری ارزان‌تر از نرخ بازار واگذار می‌کنند تا در آینده با آغاز عرضه از سوی خودروسازان و کاهش قیمت‌های بازار، خودروی مدنظر خود را مجددا خریداری کنند.

کد خبر 198966
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز