فیلم نامزد اسکار «عشق» ساخته میشل هانکه موفق به کسب سه جایزه از انجمن منتقدین فیلم لندن شد.

فیلم عشق - جایزه نخل طلا

به گزارش ایسنا، سی‌وسومین مراسم سالانه اعطای جوایز انجمن منتقدین فیلم لندن شب گذشته برگزار شد و برنده نخل طلای کن موفق به کسب سه جایزه بهترین فیلم،بهترین بازیگری و بهترین فیلمنامه شد. فیلم عشق هفته گذشته موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی از گلدن گلوب شد و در پنج بخش ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌ خارجی نامزد دریافت جایزه اسکار است. علاوه‌بر جایزه بهترین فیلم، عشق توانست جایزه بهترین بازیگر زن را برای امانوئلا ریوا و جایزه بهترین فیلمنامه را برای هانکه به ارمغان آورد.

فیلم عشق تاکنون موفق به کسب بیش از 40 جایزه جهانی ازجمله نخل طلای کن شده است‌. به گزارش هالیوود ریپورتر، جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز منتقدین فیلم لندن به «استخوان و زنگار» ساخته ژاگ آئودیار محصول فرانسه رسید. فیلم «استودیو صدای باربرین» نیز موفق به کسب دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر انگلیسی (توبی جونز) سال شد. فیلم «استاد» ساخته پائول توماس اندرسون نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را برای یواخین فونیکس و بهترین بازیگر مکمل مرد را برای «فیلیپ سیمور هافمن» به خود اختصاص داد. فیلم «زندگی پای»، جدیدترین ساخته آنگ لی که اخیرا موفق به کسب 11 نامزدی اسکار شده است در جوایز منتقدین لندن جایزه کارگردان سال و جایزه دستاورد فنی را از آن خود کرد.

از دیگر جوایز اعطایی در سی‌وسومین دوره جوایز منتقدین فیلم لندن می‌توان به «شیاد» به‌عنوان مستند سال‌، آن‌هات‌وی به‌عنوان بازیگر زن مکمل برای فیلم «بینوایان» و «آندرا روزنبرگ» به‌عنوان بازیگر زن سال اشاره کرد. در میان فیلم‌های برتر سال2012 از نگاه انجمن منتقدین فیلم لندن پس از فیلم «عشق» فیلم‌های «استاد»، «زندگی پای»، «آرگو»، «چهارپایان حیات‌وحش جنوب»، «سی دقیقه بامداد»، «روزی روزگاری در آناتولیا»، «جانگوی آزاد شده»، «موج نو» و «استخوان و زنگار» در مکان‌های بعدی قرار گرفتند.

 

کد خبر 198632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز