همشهری آنلاین: جمعی از نمایندگان در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به تخلفات قانونی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر طبق ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس شدند.

به گزارش  مهر، 26 نماینده مجلس شورای اسلامی نامه ای را خطاب به رئیس مجلس امضا کردند که براساس آن خواستار رسیدگی به تخلفات قانونی وزیر راه و شهرسازی و عملکرد وی در حوزه مسکن مهر شدند.

متن این تقاضا بدین شرح است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

   با سلام؛

  احتراما، ما امضا کنندگان نسبت به عملکرد وزیر محترم راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر به شرح ذیل معترض بوده و معتقدیم استنکاف از اجرای قانون و اجرای ناقص قانون توسط وزیر صورت گرفته است، لذا خواهشمند است دستور فرمائید بر اساس ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس اقدام لازم بعمل آید.

1- مجموعه منابع مسکن مهر چه میزان از منابع مالی مرتبط با اعتبار مالی کشور بوده و با چه مجوزی انجام شده و در چه سرفصل هایی صورت گرفته است.

2- اعتبارات بخش بانکی کشور در مسکن مهر چه میزان از اعتبارات بانکی بوده است، نحوه وصول و تنظیم منابع مذکور به چه نحوی تعریف شده است.

3- دلایل مصرف منابع عمومی که قبل از مسکن مهر جهت اقشار آسیب پذیر و کم درآمد لحاظ شده، در مسکن مهر هزینه شده، چه بوده است.

4- حجم آورده منابع مالی متقاضیان مسکن مهر و تغییرات، جدول زمان بندی و میزان نهایی منابع با چه دستورالعملی انجام شده است.

5- نحوه واگذاری قیمت تمام شده واقعی واحدهای مسکونی با احتساب سایر خدمات جانبی ارائه شده به هر نحوه ممکن از طریق سیستم دولتی و خدمات جانبی آن چگونه بوده است.

6- نحوه انتخاب و واگذاری جهت اجرا به افراد حقیقی و حقوقی و کلیه امور به مسکن مهر.

7- نوع طراحی، سطح برخورداری از تجهیزات و نیازهای شهری.

8- انتخاب محل ساخت و توزیع جمعیت در کشور.

به گزارش مهر ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس به این شرح است: هر گاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون ها عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه های زیر مجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیات رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف 10 روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیات رئیسه به مجلس ارائه می دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تایید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذیصلاح ارسال می شود. تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره 2- در صورتیکه مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت رای به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح در صورت رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش مهر، این ماده پیش از اصلاح آیین نامه داخلی مجلس تحت عنوان ماده 233 بود اما با اصلاح آیین نامه شماره آن به 236 تغییر یافت.

 

کد خبر 198449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز