شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمدعلی اوحدی، خادم برگزیده قرآن کریم در حوزه آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم در چهاردهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم درگذشت.

قرآن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمدعلی اوحدی خادم برگزیده در حوزه آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم در چهاردهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن، سال 1315 در کربلا متولد شد و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را نزد استاد "شیخ عبدالرحمن دروی" گذراند سپس در محضر استادانی چون "عبدالفتاح شعشاعی" و "ابوالعینین شعیشع" در کربلا به ویژه استاد "شعشاعی" به تلمذ پرداخت که آن زمان اوحدی حدود 11 سال سن داشت.

وی در سن 19 سالگی به اصرار پدرش که مجتهد و عالمی مذهبی بود و چندی قبل به منظور اقامت در ایران و حضور در رکاب آیت‌الله سیدیونس اردبیلی مرجع مسلمانان آن زمان، سفر کرده بود با انبوهی از تجارب عالی قرآنی در زمینه قرائت و نوار کاستی از صدای استاد "عبدالباسط" به ایران آمد و از همان زمان مشغول تدریس و آموزش سبک‌های مختلف قرائت قرآن شد و در مسابقات سراسری و بین‌المللی بسیاری موفق به کسب مقام برتر شد و به دنبال آن در مسابقات فراوانی به امر داوری پرداخت.

این خادم برگزیده قرآنی و دارنده گواهینامه بین‌المللی داوری از کشور لیبی از سال 1348 افتخار خادمی حرم مطهر امام رضا (ع) و قاری رسمی تشریفات آستان قدس رضوی را دارا بود.

این پیشکسوت قرآنی پدر شهید و یک جانباز شیمیایی از جنگ تحمیلی ایران و عراق، است، این قاری برجسته قرآن کریم سال 1354 حدود شش ماه در کشور مصر نزد استادانی چون؛ "مصطفی اسماعیل"، "منشاوی"، "شحات انور"، "ابوالعینین شعیشع"، "عبدالباسط" و ... تعلیم دید. همچنین در سفرهای بسیاری به کشورهای مختلف از جمله آرژانتین، برزیل، مالزی و مصر به اجرای برنامه و تلاوت تبلیغی قرآن پرداخته‌ است.

کد خبر 198297
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز