همشهری‌آنلاین: تند باد و کولاک مناطق شمال غرب و مه گرفتگی و انباشت آلاینده‌ها برخی مناطق شمال شرقی کشور را فرا گرفت.

تند بادی با سرعت 90 کیلومتر در نمین و نیر موجب قطعی برق، شکسته شدن شیشه برخی منازل و شاخه‌های درختان در معابر و خیابان‌ها در بستان آباد آذربایجان شرقی شد و وزش بـاد شدیـد همـراه با کولاک موجب بسته راه چهار روستای این شهرستان شد.
40 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در جاده های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان بستان آباد برای بازکردن مسیرهای بسته شده در تلاشند.

همچنین راه ارتباطی 75 روستای محاصره در برف مشگین شهر و نمین با تلاش امدادگران بازگشائی شد.

شهرستان خلخال هم دیشب و بـامداد امروز بـا دمـای منفی 21 درجه سرد تـرین شب سال را پشت سر گذاشت.

با کاهش محسوس دمای هوای خلخال بـه 21 درجه سانتی گـراد زیر صفر ، اختلاف دمای هوای امروز خلخال با گرم ترین روز سال در تابستان سال جاری به 57 درجه سانتی گراد رسید.

سردی هوا در روزهای گذشته موجب یخبندان سطح خیابانها و معابر شهر خلخال شده و مشکلاتی را در تردد خودروها و پیاده‌ها به وجود آورد.

مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی هم اعلام کرد: مه گرفتگی و کاهش دید در محورهای شهرستان مشهد - درگز و قوچان موجب کندی تردد خودروها شده که براین اساس رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه برای خودروها ضروری است.

براساس این گزارش وضع سایر مسیرهای استان عادی است و تردد در آنها به صورت روان جریان دارد.

این مرکز از همه رانندگانی که قصد عبور از محورهای مختلف استان را دارند خواست قبل از حرکت با شماره 141 و یا 0511-3411000 از آخرین وضعیت مسیر خود مطلع شوند.

در حالی که هوای شهر مشهد چند روز گذشته به سبب بارش برف در وضعیت عادی قرار داشت، شاخص کلی کیفیت هوای این شهر، امروز در شرایط هشدار قرار گرفت .

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان خراسان رضوی صبح امروز افزود: بر اساس گزارش هـای 12پایگاه سنجش آلودگی هـوا در سطح شهر مشهـد ، میانگین غلظت ذرات معلق در هوای مشهد به 107 پی اس ای رسید .

براساس نقشه‌های پیش یابی سازمـان هواشناسی امروز دربرخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد ادامه دارد و از بعداز ظهر به تدریج ازشدت وزش باد دراین مناطق کاسته می شود .

براساس اعلام این سازمان در این مدت تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود .

در سه روز آینده در بیشتر منـاطق کشور روند افزایش دما پیش بینی می‌شود که افزایش دما درسواحل دریای خزر و استان اردبیل محسوس با وزش با همراه خواهد بود.

کد خبر 198151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز